بستن

حسنی رییس شورا پنجم شد

هفت‌برکه (گریشنا): علی‌اصغر حسنی با کسب چهار رای، یک بار دیگر در سمت ریاست شورای اسلامی شهر گراش قرار گرفت.

چهارشنبه اول شهریورماه، مراسم سوگند منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گراش در محل شورای شهر برگزار شد. بعد از این مراسم، نخستین جلسه شورای شهر با حضور فرماندار گراش برگزار شد.

فوزیه ناصری، سخگوی شورای شهر گراش، در پایان این جلسه در مورد تقسیم وظابف شورای شهر گفت: «علی‌اصغر حسنی با چهار رای به مدت یک سال به عنوان رییس شورای شهر انتخاب شد. مصطفی خورشیدی با چهار رای نایب رییس شورای شهر شد. مرتضی فتحی خزانه‌دار، فوزیه ناصری سخنگو و حبیب‌الله مهرابی منشی شورای شهر در یک سال اول خواهند بود.»

علی‌اصغر حسنی در ابتدای شورای چهارم نیز به مدت کمتر از دو سال رییس شورای شهر گراش بود. حسنی ۲۵ خرداد ۱۳۹۴برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از شورای شهر استعفا داد. در دوره پنجم شورا، حسنی یک بار دیگر نامزد انتخابات شد و بعد از مصطفی خورشیدی به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یافت.

دیگر تصمیم نخستین جلسه شورای شهر گراش، ابقای غلامعباس زارع در سمت شهردار گراش بود (خبر در گریشنا). زارع برای ابقا در شهرداری چهار رای اعضای شورا را به دست آورد. بعد از پایان جلسه شورا، اعضا شورا به صورت دسته‌جمعی به شهرداری رفتند و با شهردار گراش دیدار کردند.

گزارش رییس شورای چهارم

حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای چهارم، در آخرین فرصت خود در جلسه‌ی تحلیف اعضای شورای پنجم، گزارشی از فعالیت‌های دوره چهارم شورا ارائه داد. فعالیت‌های شورای چهارم در قالب کتابی ۲۰۷ صفحه‌ای به نام «سیمای خدمت» نیز منتشر شده است.

مهرابی با اشاره به خدمات دوره‌های گذشته شورا گفت: «شورای اول با وجود نداشتن تجربه شورایی، عملکرد موفقی داشت. شورای سوم یکی از شوراهایی است که با همکاری آقای حسنی به عنوان نماینده مجلس، خدمات بزرگی انجام دادند که نام نیک‌شان در تاریخ گراش ماندگار خواهد شد.»

عضو شورای پنجم، در پاسخ به برخی انتقادات در مورد شورای چهارم گفت: «اطلاع‌رسانی ما ضعیف بود که برخی فکر می‌کردند در شورای چهارم انسجام وجود ندارد. ولی ضمن این که به هیچ احدی باج ندادیم، اعضای شورا تقسیم کار داشتند. یک سر سوزن بحث محله‌ای در جلسات شورا نبود، مثلا ما سه میلیارد برای خیابان آزادی و انتهای خیابان بسج هزینه کردیم.»

مهرابی در مورد همکاری شهرداران با شورای چهارم گفت: «آقای قائدی در یک سال آخر انگیزه لازم را نداشت و بعد از آن که شش ماه شهرداری با سرپرستی اداره می‌شد، آقای زارع انتخاب شد. ما شهرداری با هفت و نیم میلیارد بدهکاری را به شهرداری با تراز مثبت تبدیل کردیم. ادعا داریم یکی از چندین شهرداری در کشور هستیم که به سمتی حرکت می‌کنیم که فرد بتواند از منزل پروانه ساختمان را درخواست بدهد و دریافت کند.»

مهرابی با ستایش از شخصیت و عملکرد زارع شهردار گراش گفت: «شهردار پاکدست با داشتن بیشترین آشنایی با قانون و بیشترین حضور در شهرداری، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.»

عضو منتخب شوراهای اول، چهارم و پنجم در مورد شورای پنجم گراش گفت: «در شورای پنجم اگر می‌خواستند به صورت انتصابی هم افراد انتخاب شوند به این قوت نمی‌شد. توقعات از شورای پنجم بالاست.»

مهرابی مروری بر مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده داشت، اما به دلیل کمبود وقت این بخش ناتمام ماند. مهرابی در مورد مهمترین طرح شهری اجرا شده گفت: «با مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان، طرح تفصیلی را برای ۲۵ سال آینده شهر آماده می‌کنیم.»

تحلیف شوراهای روستایی

پیش از برگزاری مراسم شورای شهر گراش، شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گراش در سالن فرمانداری مراسم تحلیف را به جا آوردند. در روستای فداغ، بزرگ‌ترین روستای بخش مرکزی، ناصر منصوری به عنوان رییس و عباس زمانی به عنوان نایب رییس انتخاب شدند.

مراسم سوگند شوراهای ارد نیز عصر چهارشنبه برگزار شد. در انتخابات روستاهای ارد، در ارد نگهدار قاسمی، در مهرآباد عباس رزمگیر، در زینل‌آباد شمس پورشمسی، در آغصه محمد صبوری، در چک‌چک جهانگیر پورشمسی، و در میلویه ادریس آبسالان به عنوان روسای شورا انتخاب شدند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top