بستن

گراشی‌ها چه فیلم‌هایی را دوست دارند؟

هفت‌برکه (گریشنا): شما چه فیلمی را بیشتر می‌پسندید و حاضرید برای دیدن آن خرج کنید؟ همشهریان شما به چه فیلم‌هایی علاقه دارند؟ بیست و یکم شهریورماه روز ملی سینما نام گذاری شده است به مناسبت این روز گفتگوی گریشنا با مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش؛ و مسئولین سه ویدیو کلوپ گراش، را در مورد سلیقه سینمایی گراشی‌های بخوانید.

سه سال از آغاز به کار سینما فرهنگ گراش می‌گذرد. این سینما که پیش از این «سینما شهر قصه» نام داشت، با همیاری شورای شهر چهارم از مالک خصوصی خریداری شد و در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش قرار گرفت. این مساله باعث یک وقفه نسبتا طولانی‌مدت در فعالیت سینما شد، اما با تامین بودجه ۶۰ میلیون تومانی برای تجهیز، در هجدهم بهمن ۹۴ با اکران فیلم «شاهزاده رم» جان دوباره گرفت (خبر در گریشنا).

در این مدت، فیلم‌ها زیادی روی پرده سینما رفته است؛ از کمدی گرفته تا اجتماعی. گاهی استقبال زیاد از فیلم‌ها، مسئولان سینما را سر ذوق می‌آورده، و گاهی هم صندلی‌های خالی از تماشگر توی ذوقشان می‌زده است. قبلا مدیریت سینما فرهنگ گراش با جواد آب‌افکن، یکی از اعضای انجمن فیلم و عکس گراش، بود، اما از ایتدای سال جدید، به مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، سپرده شده است. سینما فرهنگ گراش باید خوراک فرهنگی مناسبی برای فیلم‌دوستان گراش فراهم کند.

اما ویدیو کلوپ‌های گراش هم در تامین این خوراک فرهنگی نقش عمده‌ای دارند، و آنها هم تحت نظارت اداره ارشاد فعالیت می‌کنند. سه ویدیو کلوپ جام جم، در خیابان امام (ره) با مدیریت احمد داودیان؛ ویدیو کلوپ ندا با مدیریت نعمت‌الله حسنی در خیابان امام (ره)؛ و ویدیو کلوپ ولیعصر با مدیریت سید جلال موسوی در بلوار معلم؛ کار توزیع محصولات فرهنگی را انجام می‌دهند.

آیینه‌افروز: برای روز سینما برنامه‌ای نداریم

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، که از سال جدید مدیریت سینما فرهنگ گراش را بر عهده دارد می‌گوید: «استقبال از سینما در گراش تقریبا خوب است. مردم به فیلم‌های کمدی علاقه بیشتری نشان می‌دهند تا فیلم‌های اجتماعی. در طول این مدت، ۲۶ فیلم را پخش کرده‌ایم ولی از سه فیلم «سلام بمبئی»، «فروشنده» و «نفس» استقبال خیلی خوبی شد و در همه ده شب سینما تقریبا پر بود. در این مدت فیلم «سلام بمبئی» با مبلغ  پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان؛ «فروشنده» با مبلغ سه میلیون و ۵۹۰ هزار تومان: و «نفس» با مبلغ دو میلیون و ۵۹۲ هزار تومان پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما فرهنگ گراش بودند. تمامی بلیت‌ها آنلاین فروش می‌رود و ۵۰ درصد از فروش سهم گراش است.»

آیینه‌افروز با اشاره به اینکه برای روز سینما در گراش برنامه‌ای تهیه نشده است، افزود: «آخرین فیلم‌هایی که در سینما پخش کردیم «ساعت ۵ عصر» و «زادبوم» بود که روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور اکرانشان به پایان رسید. از روز چهارشنبه، پانزدهم تا بیست و پنجم شهریور، هنرجویان موسیقی مشغول تمرین برای کنسرت هستند و سالن سینما در اختیار آن‌هاست. برای روز سینما در گراش برنامه‌ای نداریم و تا پایان تمرین گروه موسیقی هم فیلم دیگری نمایش داده نمی‌شود.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه پوستر سیزدهمین جشنواره کل گراش بیستم شهریور در سینما سعدی شیراز رونمایی شده است، اظهار داشت: «۲۰ شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مناسبت روز سینما در سینما سعدی شیراز علاوه بر برنامه‌های دیگر این روز از پوستر جشنواره کل گراش هم رونمایی شود. سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش آذرماه ۹۶ با حضور فیلمسازان هشت استان جنوبی برگزار می‌شود.» (خبر در گریشنا)

ویدیو کلوپ جام جم: نسخه اورجینال فیلم کمتر فروش می‌رود

احمد داودیان، مسئول ویدیو کلوپ جام جم، با اشاره به اینکه نسبت به گذشته آمار کرایه کردن فیلم از سوی مردم کمتر شده است گفت: «۱۵ سال از آغاز به کار ویدیو کلوپ جام جم در گراش می‌گذرد و نزدیک به هشت سال است که تحویل من است، قبلا مردم برای کرایه کردن فیلم بیشتر به کلوپ مراجعه می‌کردند ولی این روزها به شدت آمار افت پیدا کرده است. با آمدن اینترنت نامحدود، اکثر مردم فیلم را خودشان دانلود و DVD اورجینال را کمتر خریداری می‌کنند. اما سریال‌های نمایش خانگی مثل فصل اول شهرزاد و سریال عاشقانه فروش خیلی خوبی داشت. این‌ روزها هم که فصل دوم شهرزاد در حال پخش شدن است، مردم استقبال خوبی دارند. فیلم‌های گیشه‌ای و طنز مثل «خوب، بد، جلف»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «گشت ارشاد ۲» و «سه بیگانه» را مردم دوست داشتند و استقبال خوبی هم از این دسته فیلم‌ها می‌شود ولی متاسفانه از فیلم‌های اجتماعی و خانوادگی استقبال خوبی نمی‌شود. ما به عنوان توزیع کننده محصولات فرهنگی، در کنار عرضه مطبوعات و فیلم، بلیت سینما فرهنگ را هم برای سینمادوستان عرضه می‌کنیم، هرچند تاکنون مردم کمتر استقبال کرده‌اند.»

ویدویو کلوپ ندا: فیلم برای کرایه نداریم

فرجی، همکار نعمت الله حسنی، مسئول ویدیو کلوپ ندا، نیز در رابطه با این موضوع گفت: «ما قبلا فیلم کرایه می‌دادیم، ولی به خاطر عدم استقبال از سوی مردم، دیگر کرایه نمی‌دهیم و تمامی DVD ها را با همان قیمت کرایه برای فروش گذاشته‌ایم. فیلم‌های دانلودی طرفدار بیشتری دارند تا اوریجینال. من به شخصه تا به حال وقت نکرده‌ام که به سینما بروم و فیلم ببینم. آمار مراجعه‌کننده به سینما در گراش خیلی پایین است. مردم برای فیلم‌های کمدی بیشتر مراجعه می‌کنند و این دسته طرفداران بیشتری دارد، اما فیلم «فروشنده» هم فروش خوبی داشتیم.»

ویدیو کلوپ ولیعصر: مردم بیشتر فیلم کرایه می‌کنند و کمتر به سینما می‌روند

ویدیو کلوپ ولیعصر سومین ویدیو کلوپ گراش است که با مدیریت سیدجلال موسوی اداره می‌شود، موسوی در پاسخ به این سوال که آیا مردم هنوز هم برای کرایه‌ فیلم مراجعه می‌کنند یا خیر، گفت: «مردم هنوز هم برای کرایه کردن DVD یا خرید مراجعه می‌کنند، اما کم‌تر از قبل. فیلم‌های «سلام بمبئی» و «گشت ۲» از فیلم‌های پرفروش ما بود. البته مردم بیشتر فیلم طنز را می‌پسندند و برای کرایه فیلم بیشتر مراجعه می‌کنند تا اینکه به سینما بروند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top