بستن

عبداللهی رییس نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش شد

گریشنا (هفت‌برکه): مهندس حامد عبدالهی به ریاست نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش منصوب شد.

به گزارش هفت‌برکه، دانشگاه شیراز مرکز گراش چهارم اردیبهشت ۹۶ با حضور دکتر گشتاسبی راد، سرپرست دانشگاه شیراز، به همراه هئیتی از اساتید دانشگاه شیراز و مسئولان شهرستان گراش در مدرسه ابدی افتتاح شد (خبر در گریشنا). حالا پس از گذشت چهار ماه، رییس این مرکز معرفی شده است. در حکم مهندس حامد عبدالهی، برای او عنوان رسمی نماینده پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز در شهرستان گراش ابلاغ شده است.

عبداللهی در گفتگو با هفت‌برکه در خصوص چگونگی واگذاری این مسئولیت گفت: «برای مدیریت این مرکز گزینه‌های مختلف مطرح بوده که بیشتر آن‌ها غیربومی بودند. در تیرماه، بنده از طرف رییس شورای شهر گراش به هیئت امنا معرفی شدم. با توجه به این‌که خودم دانشجوی ممتاز کارشناسی این دانشگاه بودم و حالا هم دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز می‌گذرانم، و همچنین این‌که سه سال در دانشگاه شیراز به عنوان دستیار آموزشی در دانشکده هنر و معماری فعالیت داشتم، برداشت مدیران این مجموعه این بود که شناخت قابل قبولی نسبت به امکانات و مدل‌های آموزشی، اعضای هیئت علمی دانشگاه و ظرفیت‌های دانشگاه شیراز دارم. برای همین بنده به عنوان گزینه نهایی مطرح شدم. البته دلیل بعدی فعالیت‌ها و ابتکاراتی بود که در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و میراث فرهنگی گراش به اتفاق دوستانم انجام داده بودم و تا حد زیادی با نیازهای جامعه گراش آشنایی دارم.»

برای فعالان حوزه فرهنگی گراش،‌ مهندس حامد عبداللهی نام و چهره‌ای آشناست. او که نخستین بار در سال ۹۲ با فعالیت‌های میراث فرهنگی در شهر شناخته شد، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه شیراز است و در دوره کارشناسی دانشجوی ممتاز همین دانشگاه بوده است. او در سابقه خود فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد، که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی انجمن ایکوموس گراش و برگزاری مناظره‌های انتخاباتی شورای شهر اشاره کرد. عبداللهی در حوزه دانشگاهی نیز به واسطه دستیار آموزشی دروس رشته معماری و پشتوانه چند طرح پژوهشی و مسئولیت‌های اجرایی مسابقه سراسری زی‌بازیافت، یکی از دانشجویان فعال دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز است. او متولد ۱۳۷۰ و فرزند مهندس احمدعلی عبداللهی، اولین مهندس آکادمیک گراش است. با شروع فعالیت رسمی عبدالهی در دانشگاه شیراز-مرکز گراش، می‌توان گفت حالا او جوان‌ترین مسئول شهرستان گراش است.

عبدالهی درباره‌ی برنامه‌های این مرکز توضیح می‌دهد: «دانشگاه شیراز در گراش در واقع به دنبال نسل سوم آموزش است. در نسل سوم آموزش بیشتر از این‌که به رشته‌زایی توجه شود، تمرکز آموزش بر توانمندسازی افراد است.» او راه‌اندازی مرکز آموزش آزاد و تخصصی، ارائه خدمات آموزشی کارآفرینی و نوآوری، توسعه‌ی واحد مجازی دانشگاه شیراز در گراش، و انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای نهادها و ارگان‌های شهرستان را از جمله مهم‌ترین راه‌های این توانمندسازی نام می‌برد.

رییس نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش درباره‌ی اولین برنامه‌ی اجراشده‌ی این مرکز نیز می‌گوید: «اولین کار خوبی که توانستیم در این فرصت کوتاه انجام دهیم و به نظرم از سطح بالای آموزشی برخوردار بود، دوره کارآفرینی توانا است. این دوره آموزشی از طرف مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و قبل از گراش در شهرهایی همچون تهران، شیراز، بوشهر و زاهدان با موفقیت برگزار شده بود.»

روز پنجشنبه ۲۳ شهریور، دکتر ابراهیمی، رییس واحد بین‌الملل دانشگاه شیراز، در سفر یک‌روزه‌ای به گراش، با همراهی فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی، از کارگاه کارآفرینی «توانا» بازدید کرد (گزارش در گریشنا).

با توجه به برنامه‌ریزی برای تدوین برگزاری دوره‌های آموزش آزاد و تخصصی، عبداللهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان منطقه دعوت می‌کند درخواست‌های خود را برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی مورد نیاز، از طریق تماس به شماره ۵۲۴۴۴۷۴۰-۰۷۱ و یا از طریق پیامک/واتس‌آپ/ تلگرام به شماره روابط عمومی ۰۹۳۰۱۸۷۰۰۸۶ اعلام نمایند تا با تسریع در مرحله نیازسنجی، از مهرماه دوره‌های تخصصی دانشگاه شیراز مرکز گراش برگزار شود. همچنین برای اطلاع از برنامه‌های این مرکز، کانال تلگرامی T.me/Gerash_Shirazu راه‌اندازی شده است.

 

6 نظر

  1. سلام مهندس حامد عبدالهی عزیز
    سمت ریاست نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش رو به شما تبریک می گویم . انشالله در این راه موفق و سربلند باشید .

    مهندس عزیر یه پیشنهاد و خواهش دارم
    که تو اولین قدم هات به معلولین منطقه هم توجه ای ویژه ای داشته باشی . در زمینه اموزش و توانمند سازی اونها قدمی مهم برداری .

    یا حق

  2. با سلام و درود خدمت مهندس جوان و دلسوز شهرستان گراش جناب مهندس عبداللهی بزرگوار..
    جناب مهندس تبریک ما را پذیرا باشید و از صمیم قلب برای شما ارزوی موفقیت روزافزون را از خداوند منان برای شما و همه دلسوزان علم و ادب شهرستان گراش خواستاریم..
    خسته نباشید و خدا بهمراهتان.
    مطمئن باشید کار و تمامی زحمات امثال شما برای مردم فهیم و با شعور گراش پنهان نخواهد نماند…

  3. با سلام
    جناب مهندس حامدعبدالهی انتصاب بجا و شایسته حضرتعالی به سمت رئیس نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش را تبریک عرض میکنم.
    به امید موفقیتهای روزافزون شما.پایدار باشید.
    با تشکر محمد حسین زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top