بستن

۲۱۰ نفر در مجموعه دانشکده علوم پزشکی شاغل شده‌اند

هفت برکه(گریشنا): جلسه کارگروه اشتغال با موضوع نرخ بیکاری، تزریق بوجه‌های ملی و استانی به شهرستان، طرح کارورزی و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی و همکاری بانک‌ها در سالن فرمانداری با حضور حداکثر روسای ادارات و بانک‌ها برگزار شد. مجموعه دانشکده علوم پزشکی در سه سال گذشته با به کار گرفتن ۲۱۰ نفر بیشتر اشتغال را در میان ادارات دولتی گراش ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار هفت برکه، صبح هفدهم آبانماه ۱۳۹۶ جلسه کار گروه اشتغال با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، فضلی، بخشدار مرکزی، روسای ادرات و روسای بانک‌های شهرستان با موضوعات نرخ بیکاری، تزریق بوجه‌های ملی و استانی به شهرستان، طرح کارورزی و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی و همکاری بانک‌ها برگزار شد.

نرخ بیکاری: گراش با کمترین نرخ بیکاری رتبه اول اشتغال در فارس

اصغر فرودی با اشاره به نرخ چهار و یک دهم درصدی بیکاری در شهرستان گراش گفت: «همانطور که می‌دانید بر اساس سرشماری سال ۹۵ در گراش  گراش کمترین نرخ بیکاری را داشت و رتبه اول اشتغال را کسب کرده است. این امر در وهله اول تلاش مردم و در وهله دوم زحمات مدیران اجرایی و دست اندرکاران اشتغال شهرستان است. مهمترین چیز بسترسازی و نقش امنیت انکار ناپذیر است، در گاه بعدی امنیت اقتصادی است که سرمایه‌گذار را مطمئن ساخته که در این شهرستان سرمایه گذاری کند. تزریق بودجه‌های ملی و استانی به شهرستان در حال حاضر قریب ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان یا مصوب شده است یا در حال اجر است. جا دارد از دانشکده علوم پزشکی تقدیر و تشکر ویژه گردد که در حوزه اشتغال در بخش‌های مختلف نقش مهمی داشته‌اند.»

طرح کارورزی: با تغییرات ایجاد شده امکان استفاده راحت‌تر شده است.

اژدری، مسئول مرکز کاریابی کارگستر گراش با اشاره به تغییرات ایجاد شده در طرح کارورزی گفت: «طرح کار ورزی از حدودا یکسال پیش در کشورشروع شده که افراد تحصیل کرده را به سرکار می‌فرستند و یکسری تسهیلات هم به صورت نقدی یا غیر نقدی پرداخت می‌کنند. شرایط نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. تا به امروز ۴۷ کارورز در طرح کاروزی  ثبت نام کردن ولی فقط یک کارفرما ثبت نام کرده است، بهتر است از این سهمیه که به شهرستان داده شد استفاده شود.»(خبر در گریشنا)

هزار میلیارد تومان سهم فارس از تسهیلات طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب اشتغال فراگیر

سومین موضوعی که در جلسه کارگروه اشتغال مورد بررسی قرار گرفت تسهیلات طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب اشتغال فراگیر بود که نیشتری، رئیس اداره‌ی کار و رفاه اجتماعی شهرستان گراش در توضیح این بخش افزود: «سایتی به نام کارا معرفی شده است که دستگاه‌های اجرایی باید متقاضیان را شناسایی کنند، ۱۴ دستگاه اجرایی داریم. متقاضی مستقیم نمی‌تواند وارد سایت شود و باید دستگاه‌های اجرایی طبق کدی که دولت در اختیار آن‌ها گذاشته است وارد سایت شوند. تمامی دستگاه‌های اجرایی باید تا قبل از اعلام پسورد از سوی دولت متقاضیان حقیقی و حقوقی را شناسایی کنند تا به محض اعلام پسورد ثبت نام و اطلاعات را وارد سامانه کنند. به محض وارد شدن اطلاعات در سامانه طرح‌ها در کارگروه شهرستان ارسال می‌شود و اگر تصویب شد به کارگروه استان ارسال می‌شود و آنجا هم اگر تایید شد مراحل بعدی اعلام می‌شود، به این طرح‌ها هم وام تعلق می‌گیرد و هم در پایان طرح یارانه هم تعلق می‌گیرد. مهلت ثبت نام تا پایان بهمن‌ماه امسال است و اگر از این سهمیه استفاده نشود در اختیار شهر دیگری قرار می‌گیرد. سقف تسهیلات ۵ میلیارد ریال است.»

سهم ادارات از تسهیلات

برای برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اداره بهزیستی ۴۰ میلیون تومان، اداره میراث فرهنگی ۲۰ میلیون تومان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ میلیون تومان، اداره جهاد و دامپزشکی ۱۰۰ میلیون تومان، صنعت و معدن و تجارت ۱۰۰ میلیون تومان، کمیته امداد ۳۰ میلیون تومان، بهزیستی ۴۰ میلیون تومان و بنیاد شهید بیست درصد سهم صنعت و معدن و جهاد را به خود اختصاص داد.

فرودی: بیست روز مهلت برای معرفی طرح

اصغر فرودی سرمایه اختصاص یافته به استان فارس را هزار میلیارد تومان دانست و افزود: «در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در کل کشور تصویب شده که هزار میلیارد تومان آن مختص استان فارس است و محدودیت شهرستانی ندارد. در سه حوزه سرمایه در گردش، طرح‌های توسعه‌ای در قالب سرمایه گذاری جدید اختصاص می‌یابد. طرح در شورای اشتغال شهرستان تصویب می‌شود به کارگروه اشتغال استان منتقل می‌شود و پس از تایید به بانک‌ها معرفی می‌شود.»

فرودی در ادامه اشاره‌ای هم به سطح تسهیلات داشت و بیان کرد: «طرح‌ها در چهار سطح قرار دارند و برای طرح‌های سرمایه در گردش ۵۰۰ میلیون تومان، طرح‌های توسعه‌ای ۷۰۰ میلیون تومان،  طرح‌های توسعه‌ای بنگاه‌های موجود در بازه زمانی بالاتر از ۶ ماه یک میلیارد تومان و طرح‌های جدید دو میلیارد تومان از این تسهیلات سهم دارند. دستگاه‌ها اجرایی مهلت دارند ظرف بیست روز آینده طرح‌ها را به ما معرفی کنند تا در جلسه بعدی شورای اشغال به تصویب برسند.»

دکتر محقق: ۲۱۰  فرصت شغلی ثابت در سه سال گذشته در دانشکده

دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی گراش از دیگر سخنرانان این جلسه بود که گزارشی از عملکرد سه سال گذشته دانشکده علوم پزشکی در خصوص فرصت‌های شغلی ارائه داد و بیان کرد: «در کل سه سال گذشته ۹۴، ۹۵ و سال ۹۶ در دانشکده علوم پزشکی ۱۶۰ فرصت شغلی ثابت و ۵۰فرصت متغییر  ایجاد کردیم. در بخش هوشبری، اتاق عمل، نیروهای وابسته به پرستاری همچنان ظرفیت داریم.  فرصت شغلی در این رشته‌ها وجود دارد ولی متقاضی نداریم. من همین جا دعوت می‌گیریم از دانش‌آموزان عزیز شهرستان که اگر قصد دانشگاه رفتن دارند از رشته‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی انتخاب کنند چون فرصت شغلی خوبی فراهم است در دانشکده علوم پزشکی گراش و من این را تضمین می‌کنم. علاوه بر این بسته‌های خدمتی را در  دانشکده داریم که سالانه واگذار می‌کنیم. ۱۴ بسته خدمتی مثل بسته خدمتی درمانی بیمارستان داریم که به شرکت‌های خصوصی واگذار کردیم، ما هر بار اعلام می‌کنیم که کسانی که شرکت ثبت شده دارند برای تامین نیروی انسانی خدمات به هر نوعی مراجعه کنند ولی از تنها جایی که مراجعه کننده نداریم خود گراش است.از این ۱۳ بسته شغلی تنها بخش IT تحویل نیروهای گراش است مابقی همه از بیرون گراش هستند.»

خورشیدی: به رتبه اشتغال در استان دل خوش نکنید

مصفطی خورشیدی نایب رییس شورای شهر، ضمن تبریک به فرماندار بابت کسب رتبه اشتغال در استان گفت: «به فرماندار بابت کسب این رتبه تبریک می‌گویم ولی با توجه به پتانسیل زیاد شهر ما نباید به همین رتبه اشغالی که بدست آورده‌ایم دل خوش کنیم، با توجه به حرکت کارآفرینان وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم حمایت از کارآفرینان در گراش بسیار کم است و حمایت نمی‌شوند مخصوصا در بخش کشاورزی، باید در بخش کشاوزی حرکتی در راستای اشتغال‌زایی بزنیم. باید روی نخل این شهرستان سرمایه‌گذاری کنیم وقتی ظرفیت آن را داریم. چرا باید خرمای گراش در جهرم بسته بندی شود؟ این بسیار ناراحت کننده است. ضمن تشکر از بانک‌ها توقع داریم که بیشتر کارآفرینی کنند.»

روسای بانک‌‌های ملت، ملی، سپه، مسکن و بیژن جمشیدی، رییس بنیاد مسکن و  از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که به بیان مشکلات بین اداره مسکن و بانک‌ها در خصوص وام‌ها، ضمانتنامه‌ها و زنجیره‌ای پرداختند که در پایان طبق نتایج بدست آمده این مشکلات حل شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

8 نظر

  1. نرخ بیکاری نسبت به جمعیت گراش، عدد بالایی هست و بانک ها در پروژه های تولیدی اصلا همکاری ندارن و بر فرماندار لازم هست که این تفکر بانکها در گراش رو تغییر بده.
    در کنارش باید از پتانسیل های موجود همچون ضایعات نخل و تولید مواد غذایی ترکیبی با خرما مورد حمایت جدی قرار بگیره نه فقط یک جلسه و اعلان بذارن ولی پیگیری در کار نباشه!

  2. عزیزانی که دارای مدرک معتبر قالیبافی و خیاطی هستند جهت دریافت مجوز و وام مشاغل خانگی به اداره صنعت،معدن و تجارت مراجعه کنند.
    اولویت اخذ وام با کسانیست که زودتر مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

    روابط عمومی اداره صنعت،معدن و تجارت

  3. جناب تحصیل کرده درباره کارخانه ضایعات نخل چند سال قبل اقای زینلی در شهرک صنعتی گراش احداث وسرمایه گذاری کردند ولی کسانی که دستندرکاربودند وام ۴% بمبلغ ۸۰۰ میلیون گرفتند ودرش را بستند گفتند ورشکست شدیم وپول رادرجایی دیگه خرج کردن

    1. باید بازار هدف اول تعریف بشه و درست بازاریابی بشه و همزمان تبلیغ بشه در کنار حمایت بانکها و فرماندار؛ تا اینکه نگیم به واسطه کشورهای حوزه خلیج ع، اشتغال فارس رو برطرف کردیم!

      اگر واقعا می خواهند یک کار تولیدی به نتیجه برسه باید نظارت هم باشه.

  4. باستحضارتون برسونم که فرمانداری در جهت ساخت دوباره دیوارهای خراب شده باغات گراش توسط خودشون اشتغالسازی کردند

  5. پس گراش رتبه اول اشتغال رو داره یا میخوان خرشون کنند بودجه ندن و یا اینکه فیلم شونه میخا ن دیگه شرکت نزنن.خوب اگه کار زیاده پس چرا مردم میرن قشم و بندر و حوزه خلیج فارس.بعدش اگه رتبه اول رو داره با این همه بیکاری وحقوق کم وای به حال شهرهای دیگه .جوک نگین بخدا کمی بزارین دروغ‌های قبلی تون فروکش کنه بعدا.

  6. اگه هم گراش کمترین بیکاری تو استان داره از لطف دولت نیست از سخت کوشی خود گراشیاست که میرن خارج از کشور هر چند به نظرم گراش کمترین نرخ بیکاری استان رو نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top