بستن

حسنی روایت می‌کند: پرونده شهرستان شدن گراش، از خاتمی تا احمدی‌نژاد

هفت‌برکه (گریشنا): علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر گراش، در همایش چهره‌های ماندگار به مناسبت روز گراش، خاطرات خود از روند شهرستان شدن را مرور کرد (خبر همایش چهره‌های ماندگار). حسنی پیش از این در چند مناسبت این روایت را بیان کرده بود، ولی این نخستین بار است که این روایت منتشر می‌شود. بخشی از این خاطرات اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در روایت حسنی از محدوده گراش و لار منتشر شده بود. (خبر در گریشنا)

همایش چهره‌های ماندگار ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ برگزار شد. علی‌اصغر حسنی سخنران اصلی این مراسم بود که ۳۵ دقیقه از روند ارتقا شهر گراش به بخش و از بخش به شهرستان گراش سخن گفت. حسنی به عنوان رییس شورای شهر بر اهمیت برگزاری مراسم روز گراش تاکیدکرد: «ما باید سالانه همایش روز گراش را برگزار کنیم. مردم گراش بعد از چند دهه به آرزوی خودشان رسیدند و این کار کوچکی نبود.»

علی‌اصغر حسنی با اشاره به موقعیت سیاسی گراش در زمان پیش از بخش شدن گفت: «در آن سال‌ها نمایندگان به جای خدمت به گراش، فداغ و ۱۴ روستای آن را به بیرم و ارد و توابع آن را به اوز داده بودند و گراش مانده بود و حوض‌اش. ما با کسانی همانند محمود رادمرد پیگیری کردیم و با همکاری مرحوم موحدی ساوجی و‌حمایت‌های مادی و معنوی حاج شیخ احمد انصاری کار انجام شد. شیخ احمد انصاری در یک جلسه که من هم حضور داشتم گفت من حاضرم جانم را برای گراش بدهم.»

حسنی بخش شدن گراش را حاصل پیگیری از مرکز کشور با وجود کارشکنی‌ها در لار دانست: «جوان‌ها باید بدانند چه کسانی برای شهرشان زحمت کشیدند. ادارات کلیدی ما قبل از بخش شدن توانستیم بگیریم. ما که پیگیری کردیم، نه فرمانداری لار در جریان بود، نه استانداری؛ و از وزارت کشور پیگیری کردیم. وقتی افرادی در لار مطلع شدند، نماینده دوره چهارم به جای خدمت به مردم نوشت که گراش فقط یک روستای بزرگ است. جا دارد از مردم فداغ تشکر کنم که با مینی‌بوس می‌آمدند و در وزارت کشور تحصن می‌کردند.»

پیگیری‌ها برای شهرستان شدن گراش از دوره اصلاحات آغاز شد. علی‌اصغر حسنی که داماد شیخ احمد انصاری است، در مورد پیگیری‌ها در این دوره گفت: «در دوره اصلاحات ما پیگیری کردیم. آقای خاتمی با آقای انصاری نزدیک بود و در قطر مهمان خانه شیخ احمد انصاری می‌شد. همین طور آقای انصاری هر وقت به تهران می‌آمد، دعوت رییس‌جمهور بود. در همان دوره هم [لاری‌ها] شیطنت کردند. ارد بخش شده بود و قرار بود ارد و اوز به هم ترکیب شده و شهرستان شود. من در هلال‌احمر بودم و هر شب جلسه می‌گرفتیم و پیگیری کردیم، جلو ارتقا را گرفتیم، زیرا اگر این اتفاق می‌افتاد، گراش بدون سلاح می‌شد.»

حسنی از مکاتباتی خبر داد که علیه گراش و او نوشته شده و در آینده منتشر خواهد کرد: «ما از زمان دوره اصلاحات پیگیر شهرستان شدن بودیم و دوره اول احمدی‌نژاد هم ادامه داشت و در مقابل چه مکاتباتی علیه گراش نوشتند که بر علیه خوانین و روحانیت و شیخ احمد انصاری و‌ علیه من نوشتند. این مکاتبات به وزارت اطلاعات می‌شد.»

حسنی با اشاره به پیگیری‌ها در دوره اول و دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد گفت: «علی‌رغم این که ممکن است بعضی‌ها خوششان نیاید، جا دارد برای شهرستان شدن گراش از آقای احمدی‌نژاد، آقای رحیمی، آقای نجار وزیر کشور، آقای مرتضوی معاون سیاسی، دکتر محمدی مدیرکل تقسیمات، از نمایندگانی که حمایت کردند و همه دست‌اندرکارانی که کمک کرده‌اند و بچه‌های خودمان در کمیته ارتقا تشکر کنم. با توکل به خدا هر کار نشدی، شد می‌شود.»

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی می‌گوید که روند شهرستان شدن گراش چند ماه قبل از بهمن ۸۸ به سرانجام رسیده بود، اما اعلام عمومی باعث وقفه دوباره شد: «شهرستان شدن گراش، تمام شده بود. من تازه نماینده شده بودم و برای جشن پیروزی دور دوم آقای احمدی‌نژاد، مراسمی در مدرسه علمیه برگزار شده بود. آقای حسن‌زاده زنگ زدند و گوشی را به  آقای [سیدعباس] معصومی دادند. آقای معصومی قسم‌ام داد که بگو شهرستان شدن گراش چه شده است؟ از او قسم گرفتم که چیزی نگوید و گفتم کار تمام شده و هفته آینده با آقای مرتضوی می‌آییم گراش و گراش شهرستان شده است. این را گفتم و گوشی را قطع کرد. همان موقع رفته بود منبر و گفته بود آقای حسنی من را قسم داده، ولی من طاقت ندارم خبر را به شما ندهم. جشن و شادی در گراش شروع شده بود که از اطلاعات لار به من زنگ زدند و من مجبور شدم بگویم [کار تا کجاست].»

حسنی روایت می‌کند به خاطر قول به امام جمعه آن زمان لار، مصوبه شهرستان ویژه لارستان و شهرستان گراش را همزمان پیگیری کرده است: «من بعد از نمایندگی چند ماهی صبر کردم. چون بعد از انتخابات ما با بیست نفر رفتیم خدمت آقای آیت‌اللهی، امام جمعه محترم لار. من گفتم چند ماه و چند سال است شهرستان شدن گراش را پیگیری می‌کنیم، یک وقت نگویند حسنی رفت [مجلس] و این کار را کرد. ایشان هم به من گفتند شما فعلا شهرستان شدن گراش را متوقف کنید. نمایندگان ما در این سی سال کاری نکردند، شما بیا لار را فرمانداری ویژه بکن، تا همزمان فرمانداری ویژه و شهرستانی گراش اعلام بشود. گفتم چشم. لارستان برای شهرستان ویژه از پنج آیتم دو آیتم را داشت. پیگیری کردم و با عنایت مسئولین وقت، من هر دو مصوبه شهرستان شدن گراش و فرمانداری ویژه لارستان را همزمان در یک روز گرفتم. با دکتر محمدی که برای شهرستان شدن گراش خیلی ضربه خورد، مشورت کردم. گفت اگر هر دو همزمان به دولت برود، یکی از آنان تصویب می‌شود. طرح گراش را یکشنبه ببر و طرح لار را چهارشنبه ببر.»

حسنی در خاطره خود از روز اعلام شهرستان شدن گراش گفت: «آن روز یکشنبه من مجلس بودم، اما استرس داشتم و نمی‌توانستم در صحن علنی بمانم. اول رفتم دفتر و بعد رفتم خانه و دو تا قرص خوردم و خوابیدم. خواب بودم که آقای رحمت مهیایی زنگ زد و گفت چی شد؟ توضیح می‌دادم که احتمالا تا شب اعلام می‌شود. در حین صحبت یک دفعه گفت «اُشگوت» و تلفن قطع شد. بعد حاج محمد منفرد زنگ زد که پشت تلفن گریه می‌کرد. من نمی‌دانستم که شهرستان شدن گراش اعلام شده یا رد شده است؟ کنترل تلویزیون را می‌خواستم بردارم، اما دستم می‌لرزید و نمی‌شد. بعد سیل تلفن‌ها از قطر، امارات، انگلیس و جاهای دیگر می‌آمد. من خودم در تلویزیون ندیدم. تا ساعت ۱۰ که شبکه خبر زیرنویس کرد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

31 نظر

  1. باسلام خدمت دوستان
    کمی سخت است اگراز سرمایه گذار های شرکت برگ سبز در جهت هزینه های که برای شهرستان شدن ناخواسته پرداخت کردند، نگفتن؛هزینه هایی که اگر پرداخت نمی شد به هیچ وجه ضلع چهارم همکاری ها به وجود نمی امد،… آری ما نسلی هستیم که هزینه ریالی شهرستان شدن پرداخت کردیم و مسولین محترم مثل تابو بهش پشت میکنند باشد تا روزی تاریخ نوشته شود و تمام زوایای آن روشن شود

  2. شاید ایشان درسخنوری ضعیف باشند و کمی در حادثه باگ که همه مسئول بودند ضربه خورد ولی خدا را باید شاهد گرفت چه در ریاست بیمارستان گراش فردی دلسوز و قاطع بود و به قول پرستاری نمی گذاشت پرستاری تخلف کند و چیزی گم و گور شود و همه روش حساب می بردند و در ریاست هلال احمر هم همچنین و دلسوز شهر بود و دوست داشت که گراش و مردم گراش سرافراز باشند ودغل بازی و خیانت نبود و تا جایی که توانست خدمت کرد و این فرد دلسوزترین فرد گراش هست و خواهد بود.در ضمن بگویم عده ای در گراش هستن در پست کلیدی بودن و فقط ضربه زدن و می زنند تنها دعایم این است روز به روز چاق شون کنه و بروند دیار حق فقط بلدند حرف بزنند .

  3. با سلام آفرین خدمت جناب آقای حسنی مسولان گراشی در هر زمینه ای که توانستند جلو پیشرفت ارد رو گرفتند الان چند سال از بخش شدن ارد میگذرد دریغ از استقرار یک اداره ولی به محض شهرستان شدن گراش تمامی ادارات مستقر شدند چند ساله مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه ارد از وزارت بهداشت اخذ شده ولی شبکه بهداشت و درمان گراش جلو این امر حیاتی رو گرفته مسولین عزیز اعم از فرماندار،رییس شبکه بهداشت،و مسولین عزیز دیگری که به هر نحو ظلمی در حق ارد میکنند باید فردای قیامت پاسخگوی مردم شریف ارد باشند گریشنا جان لطفا کامنت من رو کامل بزار

  4. اقای خدادادی بس است. شما یکی از سرشاخه ها بودید. مگر بی سواد بودید؟ که رفتید دنبال این کار
    وقتی سود کلان میخوردید که نمیگفتید برگ سبز چیه و کیه
    حتی تا اخرین لحطه این نمایش ها را ادامه می‌دهیم که باز بگویید بی تقصیر هسیتد و جواب طلب کاران که پول مفت دادند دست شما ندهید.

    1. با سلام خدمت اقا یا خانم /گراشی
      من که مشخص کی هستم (جواد خدادادی) به اصلاح فرزند شهید که الحمدالله : نه وامی ،نه زمینی ،نه امتیازی ،نه نماز جمعه ای ،نه دورهمی در صحرا های گراش، نه زمین خوار، نه انگشتر ریا به دست نه بدهکار کسی!!!
      یا شما اصلا از حساب و کتاب و شکات من خبر نداری و یا خود را به کوچه ی علی چپ می زنید.
      تمام زمین و خانه و اندوخته چندین ساله خود رابه شکات دادم و با افتخار اعلام می دارم تمام زیر مجموعه خود به ۷۰ درصد کل پولشان رسیدند
      می توانید با مراجعه به دادگاه لار طبقه دوم منشی بازپرس ویژه استعلام نمایید /این برای آگاهی و و تهمت اشد من زنا( تهمت زدن از زنا کردن بیشتر می باشد) اینکه شما کدام طرف هستید خداوند منال و متعال قضاوت می کند و وجدان پاک.
      این برای سرشاخه و یا ته شاخه .
      از اینجا اعلام می دارم با مدرک و سند تمام هزینه های شهرستان شدن و تبلیغات شخص آقای حسنی در دوران تبلیغات با اقرار آقای دکتر علی اصغر حسنی از شرکت برگ سبز بوده و تماما و کمالا از جیب مردم شریف و بی دفاع گراش ناخواسته پرداخت شد.

      دوستان گراشی لاری اورزی اردی خنجی و…. ما مشکل حسنی نداریم ….. ما مشکل تفکر حسنی ها و هم در گراش و هم در لار و غیره داریم که مثل خوره به جون منطقه افتاده است
      باید دست در دست هم دهیم و این تفکر تفرقه خشکانده شود

      همیشه شاد و سالم باشید

      1. بلی… دقیقا” آنچه در منطقه و بهتر بگویم برای گراش مشکل ایجاد کرده نوع تفکر […] ایشان است که اکابر گراش باید برای آن چاره ای بیندیشند وگرنه بیشترین خسارت در دراز مدت به گراش و گراشی وارد خواهد شد.برادران عزیز گراشی ! آنهایی که نمی دانند بدانند : واقعیت تلخ این است که در نتیجه اقدامات خلاف اخلاق و عرف و قانون ایشان تمام مردم منطقه نسبت به گراش بدبین و حساس شده اند حتی اگر یک گراشی حرف خیری هم بزند با دیده تردید به او می نگرند.این ،یعنی بی اعتبار شدن … که با هیچ پولی هم نمی شود آن را خرید.

  5. عرب میگه طمع تبه هرکه طمع کرد تباه شد چقدر به بعضی از همشهریها میگفتم اخه تو چه کاری میشه سود ۲۰۰ درصد دربیاره ادم میگفتن جنسی وارد میکنن که خیلی سود داره البته بازهم اگر شخصی بیاد اینکار بکنه عده ای طمع میکنن وپول میدن

  6. اقای اردی شما که به پیچ وخم اداری وارد نیستید تهمت به شبکه بهداشت نزنید جمعیت ارد کمتر از اینه که بشه درمانگاه راشبانه روزی کرد

  7. سلام آقای محمد شما که پیچ وخم اداره ها بلدی بگو ببینم چکاره ای چه سمتی داری اگه نمیشد که از طرف وزارت بهداشت مجوزشداده نمیشد اصلا کی به شما گفته جمعیت ارد کمه نمیشه

  8. اقای اردی لطفا دست از این همه کینه توزی از گراش و گراشی بردارید اخه گراشیها دیگه باید چه کاری بکنن که نکردن؟همه چی مراحل قاتونی خودشو باید طی بکنه رییس یک اداره که نمیتونه سر از خود بیاد به شما اداره بده..لطفا یه کم واقع بین باشین بخدا اگه زیر نظر لار بودین الان حتی بلوار هم نداشتین چه برسه به شهرداری و اورژانس و ……

    1. ناآگاهی و تعصب بد دردی است جناب علیرضا گراشی…
      خداوند به شما و همفکران و مسوولان گراش بالاخص آقای حسنی […] تا مردم منطقه بیش از این متحمل رنج و خسارت نشوند.

  9. کینه توزی یعنی اعتراف صریح به جلوگیری از بخش شدن ارد و افتخار کردن به اون که اینجا اصغر حسنی گفته.نه طلب حق و حقوق شهروندی از مجموعه دولت(فرمانداری) حاضر در گراش.وگرنه اردی با گراشی وصلت فامیلی داره کینه توزی نداره. شما خودت جای مردم ارد بودی شب بچت از تب میسوخت مجبور شی نصف شب یک ساعت بکوبی بری اولین درمانگاه واسه یه داروی استامینوفن ساده خوشحال بودی؟؟ اون وقت که ارد بیمارستان داشت گراش درمونگاه کوچیکی داشت.این یعنی حق خوری مردم مظلوم که خدا ازش نمیگزره.بعد تو بنده خدا میای میگی نمیشه؟ اگر آدم درستی سر کار بود و جربزه کار داشت میفهمیدیم که میشد.اگر نمیتونن برن جاشون بدن به یه آدم درست حسابی که کار بکنه نه کارشکنی…

  10. آقایان گراشی خودشان اقرار دارند که ما جلو ارتقاء ارد و اوز را گرفتیم. حالا اگر درمانگاه ارد شبانه روزی نشده با وجود اینکه مجوز آن را وزارت بهداشت صادر کرده و و سای. ادارات مستقر نشدن و…. و یا اوز در همان حالت بخش بااقی مانده ، ادامه ی همان تفکر مانع تراشی برای ارتقا هست ،
    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  11. با عرض سلام.
    جناب آقامحمد محترم که ادعای آگاهی از امور اداری دارید،لطفا” چند جمله زیر را بخوانید و آگاه شوید و انصاف بدهید:
    در چند کیلومتری مدینه فاضله گراش شهری به نام لار قرار دارد که اتفاقا” یکی از فرزندان پاک سرشت ارد از سالها پیش مسوولیت شبکه بهداشت و درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آن را بر عهده دارد. در مجموعه وسیع این شهرستان روستاها و مراکزی وجود دارد که جمعیت آنها از ارد کمتر است ولی دارای مرکز بهداشت شبانه روزی هستند. از جمله:
    ۱-روستای فیشور(مرکز دهستان فیشور) ، دارای مرکز شبانه روزی با۳ پزشک و پست های مختلف سازمانی دیگر.
    ۲-عمادده ، مرکز بخش صحرای باغ دارای مرکز شبانه روزی است.
    جالب اینجاست که علاوه بر این مرکز شبانه روزی در این بخش، در روستای باغ و یکی دیگر از روستاهای آن مراکز بهداشت نظیر مرکز فعلی ارد با پزشک مستقل و رسمی دولتی وجود دارد.
    ۳-روستای بلغان نیز دارای مرکز شبانه روزی است. این موارد به عنوان مثال بود که بنده در حد اطلاعاتم عرض کردم .

    1. عملکرد خارج از عرف و اخلاق آقای حسنی و همراهانشان که متاسفانه به آن افتخار هم می کنند،در بین مردم منطقه جز نفرت و اختلاف نتیجه ای ندارد.مردم ارد از سالها قبل از جریاناتی که آقای حسنی در بوق کرده اند، کاملا” در جریان خلافکاریها و حق کشی های دست اندرکاران گراش بودند ولی به خاطر مصالح انقلاب و نظام هیچگاه دست به حرکتی خلاف اخلاق و قانون نزدند.
      الآن هم بهتر است که گراشی های محترم روی آن همه خلافکاریها و هزینه های سنگینی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود آوردند سرپوش گذاشته و دم فرو بندند . در غیر این صورت مردم انقلابی و ولایی ارد راه خود را از فتنه گران گراش جدا خواهند کرد و طرح
      پیگیری انتزاع و جدایی از گراش را کلید خواهند زد.

  12. جناب اردی اگر درجریان نیستید بدانید برای بخش شدن ارد مجبور شدند جمعیت عشایر نیز اضاف کنند تا مجوز بخش شدن بدن

  13. خوب شما که مطلع هستید .برای شهرستان شدن گراش مجبور شدن چه کارهایی انجام بدن؟ آقای حسنی محبوبیت از دست رفته ی سیاسی خود در زمینه قضیه باگ را در نبش قبر سیاسی شهرستان شدن دنبال میکند و این جنبه ی تفرقه اندازی و فتنه گری بارز است و پیگرد قانونی دارد…

  14. یادم زمان انتخابات نماینده مجلس که فردوسی کاندید بود از گراش برای تبلیغات رفتیم ارد اونجا با سنگ از ما استقبال کردن و مجبور به برگشت به گراش شدیم […]

  15. اقا یا خانم ایلیا
    کمی ترمز بگیر تا دیگران هم برسند
    یادتونه قبل از حسنی کاندید بشه اردی ها چقدر توی انتخابات توی مسجد شعار مرگ بر گراش میدادن
    فراموش نکردین که کسانی که پای صندوق رای نشسته بودن گراشی بودن چه جوری شما اردی ها باشون برخورد میکردین حاظر نبودین یک لیوان اب بهشون بدین اخر اقای ….پارچ اب برای گراشی ها اورد
    شما اردی ها زحمت بکشید زمینهای اوقافی که یکی از گراشی ها به خیرات داده بالا نکشید انقلابی تون پیشکش
    متاسفانه اقای حسنی با این صحبت کردنش منطقه رو به تفرقه داره میبره
    کاش بجای حرف زدن کمی به فکر اینده گراش بودین نه تک توک میشه شهرستان شدن رو میکشین وسط

  16. بابا بی خیال همتون سرکارید….
    شما رو سرکار گذاشتن و همه رو بجون هم انداختن،بعدش میگن وحدت داشته باشیم.
    متاسفم……

  17. قابل توجه گراشی های عزیز : انعکاس اعترافات آقای حسنی…
    ………………………………………………………………………….
    ?صحبت نو :
    ♦️آقای حسنی! شما اگر فراموش کردید ما یادمان نرفته است پس از انتشار سخنان آقای علی اصغر حسنی نماینده اسبق مجلس و رئیس شورای شهر گراش در مورد چگونگی ارتقای گراش به شهرستان در روز گراش، آقای فرهاد ابراهیم پور مقاله ای در سایت اوز استار منتشر کرد که بخشی از آن باز نشر می شود.
    ✍️فرهاد ابراهیم پور/اوز: آقای حسنی به صراحت گویی مشهور هستند همچنان که شاید به تدبیر اندیشی کمی بخیل باشند اما در سالروز جشن گراش ایشان پرده را کمی کنار زدند فقط کمی کنار زدند تا ما با پشت پرده چگونه شهرستان شدن گراش کمی آشنا شویم و در قسمتی از این روشنگری گفتند که چگونه جلوی ارتقای ارد و شهر اوز را گرفتند .
    به این قسمت سخنان اقای حسنی در سایت گریشنا توجه کنید : ارد بخش شده بود و قرار بود ارد و اوز به هم ترکیب شده و شهرستان شود. من در هلال‌احمر بودم و هر شب جلسه می‌گرفتیم و پیگیری کردیم، جلو ارتقا را گرفتیم، زیرا اگر این اتفاق می‌افتاد، گراش بدون سلاح می‌شد.»
    مطمئنا هر خواننده ای که این سخنان اقای حسنی را بشنود بخصوص اگر اوزی و اردی باشد از خود سوال خواهد کرد چرا اقای حسنی چنین با ما می‌کند؟ مگر ما با گراشی ها و اقای حسنی خصومتی داریم که ایشان سعی نمودند جلوی ارتقا ما را بگیرند ما چه هیزم تری به آقای حسنی فروخته ایم که ایشان اعلام می‌کنند اگر این اتفاق می افتاد گراش بدون سلاح می‌شد.
    ایشان ۴سال نمایندگی شهرستان و نماینده مردم لارستان بودند حالا هرکسی از خودش سوال می‌کند ایشان نماینده مردم لارستان بودند یا نماینده مردم گراش. شاید ایشان در پوست خود نگنجند که بالاخره در دوره نمایندگی اشان گراش را شهرستان کردند و الان دوست دارند مدال قهرمان ملی گراش به او بدهند به فرض که گراشی‌ها هم این مدال را بر گردن او آویختند و شد سردار ملی گراش. اما رفتار ایشان برای رسیدن به این آرزو با چه شیوه ای بوده است. تاسف بار است، شاید در جامعه ای که حقانیت فدای روابط می‌شود این رفتارها ستودنی شود اما حقانیت موجودیت خود را از دروغ و فریب نمی‌گیرد.
    بعنوان یک اوزی که شما چهار سال نماینده ما در مجلس بودید احساس بدی دارم که چگونه با فریب سر ما کلاه گذاشتید تا به هدف خودتان که شهرستان شدن گراش بود برسید. در چندین جلسه ای که با اوزی‌ها داشتید مکررا تاکید کردید که اوزی‌ها مستحق شهرستان شدن حتی بیش از گراشی‌ها هستند و در جلسه ای که با حضور تجار وبزرگان وخیرین اوزی در باشگاه ایرانیان دبی برگزار شد و خود من هم آن‌جا بودم مرتب این‌را تکرار کردید که شهرستان شدن حق اوزی هاست و من حتما پیگیری می‌کنم. آمدید اوز و از تریبون نماز جمعه اوز و در نماز جماعت خیلی از حق اوزی‌ها گفتید .آقای حسنی شما اگر فراموش کردید ما یادمان نرفته است.
    آقای حسنی این پیگیری شما بود ؟ آن همه قول و وعده و وعید چی بود ؟
    اگر خواسته اوزی‌ها بر حق بود پس چی شد که می‌خواستید جلوی ارتقا آن‌را بگیرید؟
    آقای حسنی در ادامه حرف هایشان در جشن روز گراش صریحا اعتراف می‌کنند که از امکانات زیادی برای شهرستان شدن گراش بهره برده اند
    به این قسمت سخنان ایشان در گریشنا توجه کنید : حسنی با اشاره به پیگیری‌ها در دوره اول و دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد گفت: «علی‌رغم این که ممکن است بعضی‌ها خوششان نیاید، جا دارد برای شهرستان شدن گراش از آقای احمدی‌نژاد، آقای رحیمی، آقای نجار وزیر کشور، آقای مرتضوی معاون سیاسی، دکتر محمدی مدیرکل تقسیمات، از نمایندگانی که حمایت کردند و همه دست‌اندرکارانی که کمک کرده‌اند و بچه‌های خودمان در کمیته ارتقا تشکر کنم. با توکل به خدا هر کار نشدی، شد می‌شود.
    آقای حسنی روز گار می‌گذرد من وشما چند صباحی به این دنیا آمده ایم و می‌رویم، چیزی که به جا می‌ماند یک نام نیک است که از راهی نیک به‌دست آمده باشد./ اوز امروز
    ?کانال خبری صحبت نو لارستان
    https://t.me/larsohbateno

  18. بنده بااتفاق دکتر محقق ودکتر عبدلهی ودکتر محمدی ودکتر محمدی در دبی به چندین مغازه موبایل فروشی اردی ها که الحمدلله درامد بسیار عالی هم دارند برای کمک به احداث واحدهایی برای پزشکان در کنار درمانگاه ارد مراجعه کردیم دریغ از یک ریال کمک ضمنا دکتر محمدی به انها گفت حساب به اسم خودتون باز کنید وخودتون احداث کنید

  19. غلام کرمی اردی در ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ نوشته است:

    سلام نماینده سابق مردم نجیب لار گراش وخنج در خانه ایکه عصاره فضائل ملت خوانده میشود جناب علی اصغرحسنی
    سخن دراین مقال فراوان است اماچه باید که للمقال مکان ٌ
    اوز را کارندارم چون خود ژیانند اما ارد نه از ۷سال که از سالیان درازجلو ارتقائش وبه ظور طبیعی پیشرفتش را گرفتندتمام زیرساختهای به خون دل فراهم آمده اش در این مراء نابود گشت ومتاسفانه هنوز هم نگاه برخی متنفذ به بخش اردومردم نجیبش نگاه ظالمانه وهوس بازانه گذشته است که بگذاریم وبرویم ….
    آنجه مایه مباهات ارد واردیست و البته خشم برخی را برانگیخته وبغض شان را ترکانده مقاومت ، توکل ودلبستگی مردم دوستدار نظام ارد به لایه های مصون ومعصوم مدیران درون نظام مقدس بوده وهست .
    درسناریوی جنجالی ارتقاء ، بخش ارد نه مدیون لار است ونه مدیون گراش است که به اتکاء ظرفیتهای مادی ومعنوی خودبویژه فرزندان توانمندوانقلابی وولایی خویش ازشهدای خفته درزیرخاک تا شهدای زنده کمرهمت آبادانی بسته اش که البته مورد رشک دیگران اندمدیون است ورشک آورتر اینکه ارد آلترناتیو حل بحران پدیده آمده عمیقی که بلور باور نسلها را شکندگردید وتا بخش مصوب (دولت اصلاحات)چندین سال قبل ارد که به بهانه داشتن تنش اعلامش با هزار لطائف الحیل معوق گذاشته بودند اعلام نشد، شهرستان گراش با دوبخش مرکزی(….فداغ) وبخش مستقل ارد شهرستان نشد ولار نیز فرمانداریش ویژه اعلام نگردید وبغض اوریها وبیرمی ها نیز نترکید وانتزاعشان ازگراش میسر نشد وحق هم جز این نبود چرا که بقول فلاسفه ” السنخیه عله الانضمام ” انصافا چه سنخیتی بین گراش وبیرم ؟؟؟؟!!!! وگراش واوز؟؟؟!!! ارتقاء حق همه جاست ونفی آن ازسوی هرکس ظالمانه است اما با قربانی کردن وپله قراردادن محق وغیرذیحق نه اخلاقی است ونه زرنگی سیاسی اینرا باید دانست عقب ماندگی عمرانی دیریازود جبران شدنی است آنچه چون علم غراء همیشه ایام برافراشته خواهد ماند ومانا خواهد بود علم تبعیض وبی عدالتی است که :ومن سنّ سنتهً سیئهً …..
    ومن سنّ سنتهً حسنهً ….
    وبه مدیران ودست اندرکاران امروز وفردای نظام ولائی جمهوری همیشه پایدار اسلامی مان گوشزد این حکم محکم مرجع اعلا شیعه درقرنهای گذشته ؛ میرزای بزرگ شیرازی اعلی الله مقامه تذکاراً لازم میدانم آنجا که فرمود : اغاثه مستغیثین واجابه دعوه مومنین جهاد اکبر فی سبیل الله و فزض ذمه ی اسلامیه است
    وبالاخره
    آخردعوانا الحمد لله ولعنه الله علی القوم الظالمین وسیعلم الذین ظلموا ایّ َ منقلبٍ ینقلبون ……
    شایان ذکر است ارد واردی از احقاق حق مسلم خود درسایه سار نظام ولائی جمهوری اسلامی سپاسگزار است وبه یافتن هویت جدید تقسیماتی اش تحت پوشش شهرستان گراش خرسند است.

  20. ارد بعد ازارتقاء به بخش دربخش خدمات دولتی تنزل یافته یا اعتلاء ؟؟؟؟؟؟ !!!
    اگر مصداقی بخواهیم بگوییم
    ۱- قبل از ارتقاء در ارد جهاد کشاورزی ، سرجنگلبانی واموراراضی دائر و به دلیل ظرقیت های بالای سرفصل کشاورزی ومنابع طبیعی نه تنها به ارد که به بخش اوز ودهستاهای فداغ وخلیلی خدمات مربوطه ارائه میداداما پس از ارتقاء گراش تماما به مرکز شهرستان انتقال یافت.
    ۲- قبل از ارتقاء در ارد مرکزخدمات بهزیستی با کد وپرسنل رسمی به واجدین خدمات بهزیستی در ارد ومناطق همجوار خدمات توانبخشی به بهترین وجه ارائه میداد اما متاسفانه پس ازارتقاء گراش بدلیل اینکه منع راه اندازی اداره بهزیستی درمراکز شهرستانهای کم جمعیتی که سابقه فعالیت بهزیستی ندارند وجود دارد نه تنها این مرکزتوسعه داده نشد که خود وکد وپرسنلش را به گراش منتقل نمودند !!!!!!

  21. “جا دارد از مردم فداغ تشکر کنم که با مینی‌بوس می‌آمدند و در وزارت کشور تحصن می‌کردند”
    احتمالا یکی از استباهات ما فداغی ها همین بوده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

31 نظر
scroll to top