بستن

۶۰ میلیون تومان هدیه خیرین به دومین جشن گلریزان گراش

هفت‌برکه – گریشنا: دومین جشن گلریزان شهرستان گراش با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۷ مصادف با روز ۲۷ رمضان، دومین جشن گلریزان گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ ابوذر رنجبر، رییس دادگاه شهرستان؛ بهزادی، رییس زندان لار؛ فوزیه ناصری؛ سخنگوی شورای شهر و دبیر دومین جشن گلریزان، بانوان شورایار، اعضای شورای چهارم گراش و جمعی از مسئولین ادارات و خیرین شهرستان گراش برگزار شد. در این مراسم که ساعت ۱۸ در سالن محبی برگزار شد، خیرین حاضر در مراسم متعهد شدند ۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای آزادسازی زندانیان هدیه کنند. قرار است هشت زندانی در دومین جشن گلریزان آزاد شود.

فرودی: در سال‌های پس از انقلاب توجه به آسیب‌های اجتماعی کم بود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، ضمن تشکر از فوزیه ناصری، دبیر همایش جشن گلریزان گفت: «خانم ناصری به جد پیگیر این کار هستند که جا دارد تشکر ویژه‌ای از ایشان و همکارانشان که جوانانی فعال در قالب انجمن و بانوان شورایار هستند داشته باشیم. از حدود چهار سال قبل جشن گلریزان در شهرستان گراش کلید خورده است که در سال اول قاسم فرسوده، معاون فرماندار، و چند تن از خیرین شخصا برای این کار اقدام می‌کردند. در سال بعد با گرفتن جلساتی در فرمانداری، این کار ادامه پیدا کرد و سال سوم هم با همکاری شورای چهارم در قالب جشن گلریزان بود. الان هم شاهد دومین جشن گلریزان هستیم.»

فرودی با بیان اینکه بررسی و توجه به آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور است افزود: «در سال‌های پس از انقلاب، آن توجه ویژه‌ای که باید به آسیب‌های اجتماعی می‌شد، نشده است. تا اینکه در این دولت، به خصوص مقام معظم رهبری با تشکیل کارگروهی در سال گذشته این مسئله پیگیری ش،د و پنج آسیب عمده در کشور پیگیری شد. اعتیاد به مواد مخدر، فساد اخلاقی، طلاق، و آسیب‌های خاص از جمله آسیب‌های شناسایی شده توسط این کارگروه بود.»

اصغر فرودی با اشاره به اینکه این جلسه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شده است ادامه داد: «زندانی به فردی می‌گویند که به نوعی از بسیاری از آزادی‌های اجتماعی و فردی به خاطر ارتکاب به جرمی که داشته است محروم شده است، به حمدالله جرقه این کار و این انجمن زده شد و در مجموع هشت مورد زندانی غیر عمد گراشی در زندان‌های مختلف داریم که البته زندانیان دیگر هم داریم که در شهرستان‌های دیگر زندانی هستند که آمار دقیقی نداریم.»

فرماندار شهرستان با بیان اینکه برای آزادی این هشت زندانی گراشی، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیاز داریم افزود: «امروز در این جلسه با همت عزیزان رقم بسیاری خوبی جمع شده است و با تماسی که با ستاد دیه استان داشتم، این نیست که همه مبلغ را مردم بدهند، بلکه ۳۰ برابر آن چیزی که مردم می‌دهند، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آزادسازی زندانیان پرداخت می‌کند. ما به دو روش می‌توانیم برای این کار اقدام کنیم: اول اینکه مستقیم خودمان با شاکیان صحبت کنیم و اقدام کنیم، که شامل آن بخش دولتی نمی‌شویم. ولی اگر به حساب واریز کنیم، آن قول ۳۰ برابری هم به آن تعلق می‌گیرد. اولویت هم با زندانیان ساکن و اهل همان شهر یعنی گراش است.»

فرودی در پایان گفت: «ما قبل از اینکه به آزادسازی زندانیان بپردازیم، باید به مسئله پیشگیری از وقوع جرم توجه داشته باشیم و تلاش کنیم که کسی راهی زندان نشود. به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر توجه کنیم. ما در تلاش هستیم که این انجمن، انجمن آزادسازی زندانیان را ثبت کنیم و فعالان این انجمن به صورت رسمی به کار خود ادامه دهند.»

گزارش جشن گلریزان قبل

سعید جعفری، یکی دیگر از اعضای جشن گلریزان، در ارائه گزارش عملکرد این گروه در یکسال گذشته گفت: «جرقه این انجمن برمی‌گردد به اواخر شورای چهارم که با همکاری رییس زندان و رییس دادگاه، طی جلساتی این انجمن شکل گرفت. در انتخابات شورای شهر پنجم، جرقه کار زده شد. یکی از زندانیان با خانم ناصری در میان گذاشتند و کار از همان جا شروع شد. اولین جشن گلریزان در ۳۱ خرداد ماه سال برگزار شد.» (خبر در گریشنا)

جعفری در ادامه گفت: «این ادعا را داریم که با روی کار آمدن انجمن گلریزان، این فرهنگ را توانستیم بین همشهریان به وجود آوریم که به زندانیان جرایم غیر عمد به دید بد نگاه نکنند. و در طول این مدت با حمایت خیرین برای آزادسازی زندانیان روبه‌رو بوده‌ایم و امیدوارم بتوانیم گره‌هایی از کار زندانیان و خانواده زندانیان باز کنیم. همشهریان و خیرین عزیز می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب ۵۵۵۵۵۵۵ گلریزان نزد بانک انصار واریز کنند.»

او در پایان گفت: «از همه دوستان از جمله فرماندار و امام جمعه گراش و خیرین که ما را در این انجمن یاری می‌دهند و همچنین بانوان شورایار که تمامی زحمات برگزاری و تدارکات دومین جشن برعهده آن‌ها بوده است تشکر می‌کنیم و دعوت می‌کنم از صنف‌های مختلف که برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، به این انجمن بپیوندند. نظام مهندسی، بانوان شورایار و خانه‌دار، خانه داوطلبان جمعیت هلال احمر از جمله گروه‌هایی هستند که با این انجمن همکاری دارند.»

بهزادی، رییس زندان لار ضمن تشکر از عوامل برگزاری دومین جشن گلریزان، پیام مدیرکل زندان‌ها را برای حاضرین در جلسه قرائت کرد. بهزادی در ادامه افزود: «سه روز پیش، یک خیر گراشی مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای آزادسازی یک زندانی بعد از ۱۱ سال اقدام کردند، انجمن گلریزان یک نهاد مردمی و غیردولتی است که به زندانیان و خانواده زندانیان کمک می‌کند.»

ابوذر رنجبر، رییس دادگستری شهرستان گراش، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به بررسی علل وقع جرم در جامعه پرداخت.

دومین جشن گلریزان با دکلمه‌ای از فاطمه مهرابی و دل‌نوشته‌ای از فاطمه ابراهیمی ادامه پیدا کرد. پایان‌بخش برنامه نیز گفتگو با برادر مرحوم زارع بود که سال گذشته در اثر تصادف، جان خود را از دست داد، و خانواده او در مورد پرونده رضایت دادند و گذشت کردند.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top