بستن

کنکوری‌های ۹۷ از نردبان کمک گرفتند

هفت‌برکه – گریشنا: ۸۴ نفر از داوطلبان کنکور از کمک‌های مشاورین نردبان برای انتخاب رشته خود استفاده کردند.

به گزارش گریشنا، امروز ۲۰ مردادماه ۱۳۹۷ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۷ است. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری (خبر در گریشنا) دومین دوره پایگاه انتخاب رشته نردبان روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه با همکاری مدیریت آموزش و پرورش گراش در دبیرستان ام‌البنین(س) برگزار شد.

محمد حاجی‌نژاد، مدیر پایگاه انتخاب رشته کنکور ۹۷، در مورد نحوه برگزاری این برنامه گفت: «دانش‌آموزان در دو فاز و چهار گروه آموزشی مشاوره گرفتند. در فاز نخست این برنامه، دانش‌آموزان در خصوص رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور با مشاورین صحبت کردند و در فاز دوم برای اولویت‌بندی و تنظیم انتخاب‌های خود از ۲۲ مشاور همکار نردبان در رشته‌های مختلف مشورت گرفتند.»

حاجی‌نژاد درباره استقبال از پایگاه امسال گفت: «پایگاه امسال در چهار رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و گروه زبان و هنر برگزار شد که از این میان گروه علوم تجربی بیشترین مراجعه را داشت. تعداد کل مراجعه ما ۸۴ نفر بود که آماری بیشتری از سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.»

حاجی‌نژاد در مورد مشاورین نردبان گفت: «تلاش ما این بوده که از ظرفیت دانشجویان و دانش‌آموختگان گراشی استفاده کنیم. همچنین تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از تجربه کسانی که در سال‌های گذشته متولی این امر بوده‌اند استفاده کنیم.»

دانیال شمسی، یکی دیگر از برگزارکنندگان این برنامه، در مورد ویژگی برنامه امسال گفت: «یکی از وجوه تمایز این برنامه با سال‌های گذشته، حضور داوطلبین غیر گراشی بود. در این برنامه تعدادی از داوطلبین بخش‌های تابعه شهرستان گراش نیز حضور داشتند.»

گروه نردبان مجموعه‌ای متشکل از دانشجویان و دانش آموختگان گراشی است که در زمینه توسعه آموزش فعالیت می‌کند. این مجموعه از سال گذشته و با همایش نردبان ۹۶ کار خود را آغاز کرده است.

یکی از فعالیت‌های نردبان در سال‌ گذشته، تقدیر از برگزیدگان کنکور بود. مجید محبی معاون آموزشی مدیریت آ.پ گراش در مورد برنامه امسال به گریشنا گفت: «برنامه تقدیر از برگزیدگان کنکور امسال بعد از اعلام نتایج نهایی و به ویژه مشخص شدن پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان در نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود. آموزش و پرورش توان محدودی برای تقدیر از برگزیدگان دارد و به همین علت از خیرین دعوت می‌کنیم که برای برگزاری تقدیری شایسته از آینده‌سازان شهر، ما را یاری کنند.»

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۲۰ مردادماه به پایان می‌رسد، اما ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور و گزینش بر اساس سوابق تحصیلی تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

11 نظر

  1. آیا به نظر شما این دانشجویان که خودشان بیشرشون راه اشتباه را رفته اند می تواندد مشاور انتخاب رشته باشند؟ بیشتر اینها دانشجو پیام نور هستند که که از سد کنکور نتوانستند رد بشند. و یا اصلا بحث اینده شغلی بچه ها برایشان ملاک نیست. چرا در گراش چند تا متخصص از تهران یا شیراز نمی آورند؟

    1. آقا یا خانم به اصطلاح حرف حساب!؛
      اوّلاً؛من به عنوان…………….حتی۱دانشجوپیام نوری روهم توی کادرمشاوره ای ندیدم،توچطوربااین قاطعیت این مسئله روعنوان
      می کنی!!!
      ثانیاً؛کسانی که دانشگاه پیام نور رو واسه تحصیل انتخاب
      می کنن،مطلقاًراهشون اشتباه نیست وشایدبه دلایل دیگه ای این انتخاب روکردن.
      ثالثاً؛معلومه تواصلاًدرمورداین برنامه اطلاعات کافی رونداری ونمی دونم به چه دلیل این نظررودادی!

  2. جناب”حرف حساب”!
    از روی چه حسابی انقد مطمئن دارین نظر میدین؟؟؟! اگرم شخص خاصی مدنظرتون بوده حق نداشتین همه رو زیر سوال ببرین… از گروه تجربی و انسانی که من اکثریت رو میشناختم دانشجوی پیام نور ندیدم

    1. برادر عزیز این دوستان افق دید آنها تا شیراز است.و در قسمت دختران تا دو راهی ارد. چی می خوای انتخاب رشته کنی. این است که سرنوشت جوانان این شهر شده لیسانس و بعد برگشت به گراش و کبابی زدن و پنچر گیری موتور. این میشه سرانجام کار شما. واقعیت است

      1. دوست عزیز شما از طرح برنامه انتخاب مطلع نیستی
        یک بخشی از مشاوره بحث در مورد اینده شغلی هم بوده است
        شما نمی توانید اینقدر صریح برنامه را مورد نقد قرار بدهید
        هر چند تا سال های اخیر این برنامه ها نبوده و حرف شما صحیح است که میگویید اکثرا رو به شغل ازاد اورده اند ولی این سالها با برنامه مشاوره سعی بر حل این مسئله بوده است

        1. اصلا این طور نیست. شما ها دارین اطلاعاتی همچون ان دانشگاه گل های قشنگی دارد و ساختمان اجر نمایی دارد و مسافت نزدیک دارد را به بچه ها القا می کنید. یا اسم فلان رشته قشنگ است. و پیشوند مهندس دارد را به بچه ها القا می کنید و مهندس خشک و خالی به درد نمی خوره که. مهندسی که بعدش بشه صاحب مغازه و کبابی و پنچر گیر موتور و ماشین و نهایت مهندس بشی که دوبی بری این شده راهنمایی شما. از مسولین می خوایم یه چند نفر از لار بیارید تا بچه ها را راهنمایی کند

  3. ارزش این کارهای آموزشی سال‌ها بعد پدیدار می‌شود. وقتی دانش‌آموزان امروز خودشان نقش راهنمای دانش‌آموزان آینده را بازی می‌کنند و دانشجویانی که وقت گذاشته‌اند به هدایت آن‌ها، دیگر هر کدام مشغول کار و بار خود اند. خوشحالم که این دومینوی دغدغه‌ی آموزش روز به روز جدی‌تر شده و مشعل نردبان روشن است. سال‌ها پیش که ما دانش‌آموز بودیم کسی نبود که راهنمایی‌مان کند و خوب و بد را نشانمان دهد. خودمان برنامه‌های مشاوره‌ای راه انداختیم و حالا این جوان‌ها دارند کار را پیش می‌برند. بی‌آن‌که از ما خبر داشته باشند. مشعل نردبان به نیروی دغدغه‌ی جوان‌ها روشن است و این آینده‌ی زیبایی را نشانمان می‌دهد.

  4. خطاب به حرف حساب
    امسال تو پایگاه حتی از شهر لار هم مراجعه کننده بوده، و سطح کیفی پایگاه رو میتونید با سال های قبل مقایسه و حتی نظر کارشناسان آموزشی شهر رو بپرسید ، کار پایگاه تبلیغ رشته و دانشگاه نبوده ، مشاوره رشته به صورت معرفی تمامی رشته ها در حد نیاز و معرفی بازار کار و همچنین سطح دانشگاه ها بوده ، اولویت بندی نیز توسط خود دانش آموز و با راهنمایی دوستان نردبان انجام شده ، لطفا اگر انتقادی دارین به صورت منطقی مطرح کنید و فرافکنی نکنید، و به هیچ صنفی هم توهین نکنید ، به قول دوست خوبمون ارزش کار این دانشجو های دلسوز که بی منت دارن برای دانش آموزای شهرشون زحمت میکشن چند سال آینده مشخص میشه

  5. آقا یا خانم حرف حساب،
    آیا کسی که پیام نور رو انتخاب کرده ، را ه اشتباه رفته. به قول دوستمون شاید شرایط خودش اینجوری بوده که پیام نور رو انتخاب کرده.
    من خودم پیام نور خوندم و میتونم ادعا کنم سطح پیام نور از خیلی دانشگاه های دیگه بالاتره.
    اینکه انتخاب خود شخص چی باشه و دیگه نکته مهم تر که ببینم رتبه ای که توی کنکور بدست آورده تا حد کدوم دانشگاه هست . اینا موثره
    در نتیجه اگر کسی پیام نور خونده ، اونو به عنوان یک مهندس نفهم نپندارید.
    باتشکر

  6. ببین دوستان بنده خودم امسال انتخاب رشته کردم و تمام بچه های نردبان باقاطعیت جز رتبه برترهای گراش بودن ….شما چطور میتونین انقد نسبت به همه چی بدبین باشین …متاسفم …درضمن اونی که میاد بعددرس خوندن کبابی و پنچرگیری میزنه بهترازشما دوست عزیزیه که طرزفکرت مال زمان قبل میلادمسیحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top