بستن

گام‌ برترین‌های کنکور ۹۷ روی «نردبان» پیشرفت

هفت‌برکه – گریشنا: در همایش نردبان ۹۷ از برترین‌های کنکور سراسری در شهرستان گراش تقدیر شد.

نردبان ۹۷ ساعت ۲۰:۵۰ یکشنبه ۱۸ شهریور ماه با خوشامدگویی فاطمه مهروری از برگزیدگان کنکور ۹۴ و دانشجوی کارشناسی روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

با مرور نردبان ۹۶ بخش آغازین این برنامه بود. محمد صادق نوروزی دبیر همایش نردبان ۹۷ در معرفی گروه نردبان گفت: «هدف ما تربیت نیروی انسانی و ارتقای سطح آموزشی شهرستان است. در طول یک سال گذشته با همکاری مدیریت آموزش و پرورش توانسته‌ایم هشت برنامه علمی را برگزار کنیم. کارهایی که در نردبان انجام می‌شود نیاز به زمان و حمایت مردم، مسئولین و خانواده‌ها دارد.»

نوروزی با تشکر از مدیر و معاونان آموزش و پرورش گراش گفت: «گروه‌هایی مانند جنبش پویش، کانون طه‌، روشنای علم پیش از ما در این راه قدم برداشتند تا راه برای برگزاری برنامه نردبان در این دو سال فراهم شود.»

رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش با اشاره به در پیش بودن روزهای عزاداری محرم گفت:‌ «جوانان باید به درس‌های عاشورا دقت کنند و از آن استفاده کنند. گوشه‌هایی از جریان عاشورا را در دفاع مقدس شاهد بودیم. لازم است از شهدای دفاع مقدس و شهدای دانش‌آموز یاد کنیم.»

رضایی با اشاره به برنامه نردبان گفت: «کار این جوانان نمونه‌ای از آرمان‌گرایی است. ما مسن‌ترها هستیم که کار را خراب می‌کنیم، باید کار را به دست جوان‌ها بدهیم و جوانان صرفا به آرمان‌ها که آرمان‌های پاک و مقدسی هم هستند، توجه دارند. لازم است از این عزیزان که به صورت خودجوش کار کردند تشکر کنم. ما در حد بضاعت کمک کردیم و امیدواریم همه دوستانی که دغدغه‌مند هستند همکاری و کمک کنند.»

مدیر آموزش و پرورش گراش گفت: «ما در مقطع متوسطه دوم وضعیت خیلی خوبی نداریم و از نظر کیفی و آموزشی ریزش داریم. کنکور یکی از اهدافی است که در کنار اهداف دیگر آموزش و پرورش تعریف شده است. کلیت زندگی ما باید با برنامه باشد و برنامه کنکور هم بخشی از برنامه جوانان است. باید از دبیرانی که برای این دانش‌آموزان زحمت کشیده‌اند هم تشکر کنم.»

ذبیح‌الله رضایی به توجه به همه گروه‌های دانش‌آموزی تاکید کرد: «به جز تقدیر از برترین‌ها باید از دانش‌آموزهایی که در کنکور موفق نبوده‌اند هم حمایت کنیم. این‌ها در معرض آسیب هستند باید به فکر بقیه دانش‌آموزان هم باشیم که سرخورده نشوند و  با پویایی و نشاط به زندگی‌شان ادامه دهند.»

محمد اسدنژاد دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشگاه تهران در ارائه‌ای از خودش، جوانان و بازار کار سخن گفت : «مهم نیست چی هستید مهم این است که چه کار می‌کنید. آینده مطلوب ساختنی است و نه رسیدنی»

اسدنژاد در دورنمایی از شهر گراش گفت: «اگر بتوانیم بخشی از منابعی که خیرین در زمینه بنا هزینه می‌کنند را برای ایجاد جنبش کارآفرینی و پلتفورم شهر کارآفرین هزینه کنیم ما می‌توانیم یک شهر نمونه باشیم.»

تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی شهر، مطالبه عمومی و درخواست مردم برای پیشرفت، استفاده از ظرفیت نخبگان علمی و کاری، پیش‌نهادهای نهایی سخنران ویژه همایش نردبان بود

دانیال شمسی به میان مردم رفته بود و از آنان درباره نردبان، کنکور، دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی گراش پرسیده بود، این گزارش را می‌توانید در کانال گریشنا ببنید. اجرای دو موسیقی از گروه اوکتاو به سرپرستی غفور غفوری و پخش کلیپ گفتگو با برگزیدگان کنکور سراسری از دیگر بخش‌های برنامه دانشجویان فعلی برای دانشجویان آینده بود.

پارسا رحمانیان، علیرضا قاسمی، عارفه فردوسی، فاطمه نام‌آور، زینب منفرد، مریم زمانی، احمد سلیمی، علی دارشی تقدیرشدگان امسال بود. (نتایج این افراد را گریشنا بخوانید)  محمد امین قاسمی، محمد شیروان، نرگس دشبان، مهدی جعفری، زهرا نورسیده، فاطمه بهشتی‌نسب نیز دانش‌آموزی هستند که در مرحله اول پذیرش دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند و در صورت پذیرش نهایی، آموزش و پرورش گراش از آن‌ها تقدیر می‌کند.

صادق نوروزی در مورد زمان برگزاری این همایش گفت: «ترجیح ما این بود که برگزاری همایش بعد از اعلام نتایج باشد اما چون برنامه‌ریزی باید از قبل انجام می‌شد و دو روز دیگر دهه اول محرم آغاز می‌شود مجبور بودیم همایش را در این تاریخ برگزار کنیم.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. با تشکر فراوان از برگزارکنندگان این برنامه مفید.
    چند سوال:
    ۱. چرا آقای ایزدی مدیر مدرسه محبی که چند دانش آموزش مورد تشویق قرار می گرفت روی سن حضور نداشت.
    ۲. چرا در حالیکه برزگانی روی سن ایستاده اند باید سرپا معطل شوند که بزرگواری چند دقیقه صحبت بفرمایند؟ خصوصا این که جانبازی روی پای مصنوعی اش ایستاده بود!
    ۳.چرا برگزیده ای از دانش آموزان پشت تریبون از ‹تعدادی از دبیرانش› تشکر کرد نه همه آنها؟
    به امید این که سال های بعد رتبه های خوب شهرستان چنان زیاد باشد که فقط از رتبه های سه رقمی و دو رقمی تقدیر شود.
    برگزیدگان گرامی ضمن تبریک به شما یادمان باشد که تازه شروع حرکت و تلاش شماست.موفق باشید.

    1. در مورد قسمت سوم، می تونه علتش این باشه که بعضی از دبیران تاثیر چندانی در موفقیت دانش آموزان ندارن (خدا کنه اثر منفی هم نداشته باشن!!)

      و در مورد تقدیر از رتبه های برتر دو رقمی و سه رقمی باید به این موضوع دقت کنین که گاهی ممکنه رتبه ی چهار رقمی کنکور یه رشته هم تراز رتبه ی سه رقمی کنکور یه رشته ی دیگه باشه و … .

      1. بله کم کاری بعضی از معلم ها قابل انکار نیست چرا که بعضی از آن ها مثلا کار کنکوری را در مدرسه و کلاس انجام نمی دهند و اعتقاد دارند که کل کلاس را نباید به خاطر چند نفر با انگیزه در گیر تست کرد و بهتر است در خارج از ساعت رسمی کار کنکوری کرد ، ولی اخلاق و ادب تواضع در برابر پدر و مادر و معلم را توصیه می کند.

    2. ۱)بزرگانی چون آقای ایزدی دربین حضارزیادبودن ونمیشه همه ی اون هاروبه روی سن آورد.
      ۲)آن بزرگواری که میگی،فقط۳دقیقه فرصت صحبت بهش داده شده واینکه بیشترنکته رانی!کرده روبایدبه خودش انتقادکرد.
      ۳)عدالت همیشه مساوات نیست.

  2. سلام
    تشکر از برگزارکنندگان نردبان
    کاشکی مشک ها خودشان بیشتر بو بدهند تا عطاران مجبور نشوند زیادی تعریف کنند. چقدر خانم خواجه زاده تعریف بچه های مدرسه اش می کرد.

  3. ایشالا که بعد از برگشتن از دانشگاه در گراش جایی برای کار و حضور داشته باشن……فعلا که گراشی های تحصیل کرده و دارای مدرک زیر چکمه های غاصبانه بعضی از همین همشهریان به اصطلاح مدیر دارن خفه میشن
    اجازه نمیدن کسی به غیر از خودشون پر و بال بگیره

  4. درپاسخ به آقا مرتضی و سوال سومش
    من شنیدم تو یکی از مدارس گراش دبیر به دانش آموزاش میگفته شما هیچی قبول نمیشین یا اینکه دبیری به دانش اموزا میگفته اگه برا امتحانات مدرسه نخونید راه اشتباهی دارین میرین و هیچی نمیشین
    و همچنین موافقم در این باره که اگه کمک نمیکنن نکنن ولی اثر منفی رو کنکوری ها نذارن
    آدمی امیدوار بود به خیر کسان
    مرا به خیر تو امید نیس شر مرسان
    تا جایی که میدونم در گراش بچه های کنکوری رو فدای غیر کنکوری ها میکنن
    اگه گراش بخواد پیشرفت کنه باید در رابطه با کنکور اصلاحاتی رخ بده
    بچه های گراش هیچی کمتر از داوطلبان کل کشور ندارن

  5. سلام گراش اگر رتبه خوب نداشته سالهای بعد بیاره ان شاءالله فداغ که رتبه ۹ ریاضی داشته چرا اسمی هم ازش نمیارید !!!!!!! چرا نگاهتان کوتاه تز از صفر اندازه است ؟؟؟؟

  6. سلام خدمت عزیزان
    در جواب آقای جوان
    آقای احمد سلیمی نخبه فداغی به جشن دعوت شدن و همچنین عزیزانی که از ارد فداغ و دیگر توابع گراش ، و دبگران هم اگر رتبه ای کسب کرده و یا به مصاحبه فرهنگیان دعوت شده بودند و پذیرفته شدند. مورد تقدیر واقع خواهند شد. گاها مشکل اینست که خود عزیزان اطلاع رسانی کافی در مورد رتبه های شهر خود انجام نمی‌دهند ، امیدست سال های آینده این مشکل مرتفع گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top