بستن

طرح جدید برای یک میدان حادثه‌خیز: روگذر به جای زیرگذر

هفت‌برکه – گریشنا: با رد طرح زیرگذر در میدان شهید برزگران، مطالعه‌ی طرح روگذر در این میدان آغاز شده و طرح برای تصویب به شورای ترافیک استان ارسال شد.

به گزارش هفت برکه، هفدهم آذرماه، جلسه‌ی شورای ترافیک در فرمانداری شهرستان گراش برگزار شد. مهمترین موضوع این جلسه بررسی طرح زیرگذر در میدان شهید برزگران بود. موضوع میدان شهید برزگران را در گریشنا دنبال کنید (گریشنا)

محمدکاظم جعفری، دبیر شورای ترافیک شهرستان، با اشاره به مخالفت شورای ترافیک استان با طرح زیرگذر در میدان شهید برزگران، گفت: «بر اساس مباحث مطرح شده در این جلسه، استان با طرح زیرگذر به دلیل وجود تاسیسات زیرزمینی در محل احداث و مشکلات اجرایی دیگر مخالفت کرد و پرونده‌ی این طرح بسته‌ شد.»

او در ادامه با اشاره به تصویب انجام تحقیقات اولیه برای طرح روگذر در این میدان گفت: «این طرح در کمیته فنی و در شورای ترافیک مطرح شد و در صورت رعایت شرایط با این طرح موافقت شد.»

مهندس جعفری، کارشناس فرمانداری، شرایط لازم برای طرح روگذر را لیست می‌کند و می‌گوید: «از جمله شرایط این است که شهرداری استعلام‌های لازم را از ادارات خدمات‌رسان در خصوص شبکه آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات به عمل آورد و مجوز‌های لازم را قبل از شروع پروژه اخذ نماید. با توجه به وجود خط اصلی انتقال آب سد سلمان فارسی از محدوده اجرای پروژه، شهرداری استعلام‌های لازم را از دستگاه‌های ذیرربط به عمل آورده و جواز‌های لازم را اخذ کند.

«همچنین با توجه به این که محور بلوار سعادت و بلوار سرداران محل عبور محموله‌های ترافیکی خاص است، لازم است شهرداری گراش مجوز لازم را از اداره کل راه و شهرسازی لارستان به عمل آورد و مجوزهای لازم را اخذ نمایند. مقرر شد پس از تصویب شورای ترافیک شهرستان، طرح مذکور جهت بررسی و تایید نهایی در شورای ترافیک استان مطرح و تصویب شود. شهرداری تا زمان اخذ مجوزهای لازم از شورای ترافیک استان و دستگاه‌های مربوطه از انجام هر گونه تغییر فیزیکی در میدان جلوگیری نماید.»

کامیون‌ها از خیابان آبیاری و بسیح گذر نکنند

شروع به کار معدن شن و ماسه‌ی شبان، دومین موضوع مطرح شده در جلسه‌ی شورای ترافیک بود. مهندس جعفری می‌گوید: «تردد خودروهای سنگین این معدن از خیابان آبیاری و خبابان بسیج مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود. با توجه به شروع دوباره فعالیت معدن شن و ماسه‌ی شبان، طی جلسات متعددی که پیش از این در این رابطه گرفته شد، مسئول معدن متعهد شد که خودروهای سنگین از جاده‌ی اختصاصی نزدیک تنگ آب تردد کند و خودروهای سبک و سنگین این معدن هیچ‌گونه ترددی در خیابان آبیاری و بسیج نداشته باشد. در جلسه‌ی شورای ترافیک بار دیگر بر لزوم اجرای این شرایط اشاره شد.»

مهندس جعفری در ادامه گفت: «با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی، آمادگی دستگاه‌ها و ادارات، موضوع پایانی و مورد تاکید در این جلسه بود.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top