بستن

صحبت از خودکشی در افسانه ۲۱

گریشنا: بیست و یکمین شماره افسانه گراش با تاخیری یازده روزه منتشر شد.

«خودکشی» موضوع پرونده این شماره افسانه، روی جلد و سه صفحه از نشریه را به خود اختصاص داده است. طرحی از زینب کوزلی روی جلد قرار دارد. مقاله‌ای از دکتر علی‌اصغر اکبری به همراه میزگردی با کارشناسان اداره بهزیستی گراش، بخش بررسی علمی این پرونده است. راحله بهادر به سراغ خانواده افراد رفته است که سال‌های گذشته خودکشی کرده‌اند و در کنار آن محمد خواجه‌پور و فاطمه یوسفی آمار بیمارستان گراش از خودکشی را تحلیل و بررسی کرده‌اند تا بحث اجتماعی پرونده نیز تکمیل شود. بر اساس این آمار ماهانه ۵ نفر به دلیل خودکشی به بیمارستان فرستاده می‌شوند.

در صفحه اول و در سرمقاله نشریه، محمدعلی شامحمدی از اتکا بیش از حد به مردم، خیرین و شورا برای راه‌اندازی ادارات گله کرده است. خبرهای راه‌اندازی اداره ارشاد و رای شورا به ماندن شهردار نیز دیگر تیترهای صفحه اول این شماره است.

در این شماره سه مصاحبه خواندنی نیز منتشر شده است. در صفحه یازده مسعود غفوری سوال‌های مطرح درباره ابراهیم مهروری را از او پرسیده است. محمد امین نوبهار به سراغ علی انصاری و حمید یحیی‌پور برگزیدگان کنکور امسال رفته است و از آن‌ها دلایل موفقیت‌شان را پرسیده است. علی داوری‌فرد نیز در کتیبه زخم با رضان بمان‌پور گفتگو کرده است.

خواجه‌پور یکی از سردبیران نشریه، پیش از این در گریشنا درباره دلایل تاخیر انتشار این شماره نوشته بود. (+) شماره آینده افسانه تا پایان مهرماه منتشر می‌شود.

طبق روال شماره گدشته افسانه روی سایت قرار گرفته است. (شماره بیست) این شماره نیز را می‌توانید از گریشنا دانلود کنید. (شماره ۲۱)

3 نظر

  1. دغدغه ی افسانه در خصوص واقعیت اقدام به خودکشی برای هر دلسوز اجتماعی بسیار قابل فهم وستودنی است اما آنچه در این باره قابل توجه است آسیب شناسی این معضل اجتماعی جامعه ی در حال بلوغ همه جانبه ما حیاتی ورسالتی بردوش علمای جامعه شناس آنهم کسانیکه دغدغه بی شائبه دارند نه آنانیکه بیان ومقالشان لقلقه زبان آنهاست شرط اول قدم این امر دانستن اینکه خودکشی نوعی کودتای علیه خود وبرهم خوردن تعادل روحی انسانی است که از شان الهی ومنزلت انسانی خود ناآگاه است پس رسالت بسیار روشن ومخاطبان این وظیفه معین پس همت همت همت وباز همت والبته همتها بلند است اما عرصه ها راباید دوباره شناخت خیراندیشان را باید کانالیزه در عرصه های آسیب پذیرتر شوند این عرصه عرصه ی احیاء نفس است همان که من احیا ها فقد احیا الناس جمیعا …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top