بستن

جاده گراش-لار سه قربانی دیگر گرفت

گریشنا:‌ تصادف شدید خودرو پژو ۴۰۵ با پیکان‌بار باعث مرگ سه نفر شد.

IMG-20140228-WA0083

به گفته محمد شکاری از پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر، تصادف ساعت ۱۴ و ده دقیقه در محور گراش و لار، در نزدیکی نیروگاه برق گراش رخ داد. پیکان باری که در مسیر گراش – لار در حرکت بوده است با پژو ۴۰۵ که در جهت عکس حرکت می‌کرد شاخ به شاخ شده است.

مهدی خواجه‌گراشی راننده و دکتر علی اخلاقی، پزشک جراحی عمومی بیمارستان، سرنشینان پژو بوده‌اند؛ و حمید عمادی کارگر کارگاه بتن رضایی راننده پیکان‌بار بوده‌ است. هر سه سرنشین خودرو در دم جان سپرده‌اند.

به گفته شکاری، بعد از ۵ دقیقه نیروهای امدادی هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در محل حاضر بودند و به دلیل شدت تصادم و گیر کردن قطعات خودروها، آزادسازی اجساد به کمک ست‌های سبک و دستی هیدرولیک، نزدیک یک ساعت طول کشیده است. در این مدت به دلیل ازدحام جمعیت در محل تصادف، تردد در مسیر گراش و لار به کندی انجام می‌شد.

امسال این چندمین تصادف شدید در این محور است. عرفان بیگلری و فاطمه بیگلری از دیگر کشته‌شدگان جاده گراش- لار در سال ۱۳۹۲ هستند. (+) همچنین ۲۵ دی‌ماه، هشت نفر در همین جاده مصدوم شدند (خبر در گریشنا.)

مهدی خواجه‌گراشی ۱۱ مهر امسال در نزدیکی همین محل با باجناق خود تصادف کرده بود. (خبر در گریشنا)

دکتر حمید احمدی از همکاران دکتر اخلاقی در وبلاگ خود نوشته است : «دوستی که همیشه خنده به لب داشت و یکی از معدود آدمایی بود که تو هیچ شرایطی خنده از رو لبش محو نمی‌شد.»دکتر اخلاقی در حال تحصیل در سال آخر رزیدیتی جراحی بود و برای تکمیل طرح یک ماهه خود به گراش سفر کرده است.

جسد دکتر اخلاقی روز شنبه به تهران منتقل شد. از سوی بیمارستان سینا محل اصلی کار دکتر اخلاقی در تهران نیز پیامی تسلیتی در سایت بیمارستان منتشر شده است. در این پیام آمده است:‌«سال ۹۲ و زمستان امسال سردترین سال سینایی ها بود . در دهمین روز از اسفند ماه و در هفته های پایانی سال  خبر از تصادف و درگذشت یکی از دستیاران خوب و با اخلاق سینا، بار دیگر سینا را در سوگ فرو برد. « دکتر علی اخلاقی»، دستیار  زحمتکش و بااخلاق سینا نیز به دیار نور شتافت.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

55 نظر

  1. ما به نوبه خود برای این سه خانواده داغدیده صبر و بردباری از خداوند منان خواستاریم.
    انشاالله دیگر در سالی که پیش رو داریم مناظره گر چنین اتفاقاتی نباشیم.
    آمین یا رب العالمین

  2. با عرض تسلیت خدمت خانواده های داغدارشان
    در تصادف های شاخ به شاخ در صورت نبودن کیسه هوا وقوع مرگ تقریبا صد در صده.آخه تا کی میخوان این چنین ماشین هایی با عدم ایمنی کافی تحویل مردم بدن؟!!

    1. بانک مرکزی وقتی می خواد مثلا ۵۰ ملیون تومان پول رو به شعب بانکها بفرسته از بهترین ماشین ها و تیم حفاظتی و مجرب ترین راننده ها استفاده می کنه!
      اما با اینکه دیگه نمیشه مانند دکتر علی اخلاقی با میلیاردها تومان پول هم یکی دیگه ساخت. مدیریت بی کفایت بیمارستان گراش برای استقبال از این گوهر گرانبها براش ارابه مرگ فرستاد.
      علی علاوه بر تخصص جراحی, استاد علم تغذیه و عضو فعال انجمن تغذیه ایران بود.
      بنیان گذار علم زایمان در آب در ایران برای اولین بار در بیمارستان اکبرآبادی بود.
      ای خاک بر سر من که هنوز نفس می کشم و ایران خودرو و مدیران بی لیاقت ما اینگونه جنایت میکنند.

  3. آقایی مهندس مهرابی عزیز یکم هم که شده بفکر جون مردم هم باش تا کی بهونه پول گرفتن و یواش یواش کار کردن تا چیزی نشده خوبه وقتی که ۱۰نفر جونشون تو این جاده خراب از دست دادن دیگه فایده نداره که شما واسه ما اتوبان بکشی

  4. سلام.. ترخدا یکم مواظب باشین چقدر خبر تلخ بشنویم درسته جادهاهمون جاده نیست ماشین ها ماشین نیستن مسولین به فکر مردم نیستن….

  5. سلام
    اینجانب هم به نوبه خودم به خانواده های این مرحوم تسلیت عرض می کنم وامیدوارم که خداوند به خانواده های ایشان صبر بدهد
    واما اقا حسین که مگی جاده هم تاثیر داره واسم مردم که تا جای که میتونن ودر توان دارن زحمت میکشن به زبون میاری وقتی می بینی جاده ای شرایط استاندارد نداره وبایستی با احتیاط رانندگی کرد ،مردمرا مقصر نکنیم وکمی بیشتر احتیاط کنیم شما بایستی متوجه شده باشید که سرعت اینها بالا بوده که این صحنه دل خراش به وجود آمده است.
    وانشالله که هرچه سریعتر کاراین جاده تموم بشه چون نزدیک سال جدید این جاده خیلی شلغ میشه.
    ودر آخر هم از افرادی که برای رها سازی این عزیزان زحمت کشیدن آرزو موفقیت می کنم ،خسته نباشید.

  6. راننده ۴٠۵ چیکاره بوده منظورم اینه که راننده دکتر بودن یا اینکه نه فقط همسفر بودن ؟؟؟؟اگه همسفر بودن راننده چیکاره بوده .

  7. با آرزوی علو درجات برای درگذشتگان این حادثه و آرزوی صبر برای بازماندگان

    آقای دکتر اخلاقی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا در تهران بودند که به منظور خدمت به مردم تا پایان سال به شهرستان گراش رفتند. ایشان همواره زبانزد و الگوی اخلاق در بیمارستان بوده و برای بیماران و همراهان آنها مهربانانه و دلسوزانه قدم برمی داشت.
    با رفتنش بسیاری را در غم فقدانش عزادار نمود
    روحش شاد

  8. خدا بیامرزدشان و به خانواده ها شون صبر بده. متاسفانه بیشتر تصادفها به علت درست رانندگی نکردن آدمهاست.به نظر من هر چقدر جاده خوب نیست و یا ماشینها ایراد داره اما ما خودمون هم بیشتر مقصریم .فرهنگ رانندگی در حد صفره تو سراسر ایران، نه فقط گراش.

  9. بنظر اینجانب علت مرگ در جاده فقط و فقط راننده است و فرهنگ رانندگی- اینجانب گواهی نامه رانندگی از نیویورک دارم و در اغلب جاده های امریکا رانندگی کرده ام باور کنید هیچگاه هیجگاه کارهای خلافی که هموطنهایم اینجا بعلت کمبود پلیس انجام می دهند در هیچ نقطه از کره زمین مشاهده نکرده ام گوئی خلاف را جزئی از افتخارات خود می دانند و کوچکترین ارزشی برای جان خود قائل نیستند والا جاده باریک و ماشین معمولی و ضعیف در همه دنیا هست ولی انسان اشنا به وظایف اجتماعی و تابع قانون چه پلیس باشد و یا نباشد هم هست

    1. شمایی که گواهینامه نیویورک دارین کجای امریکا یا بهتر بگم دنیا برای تعمیر جاده هر دو سمت جاده رو به عمق نیم متر خالی میکنن که راننده نتونه برای جلوگیری از وقوع تصادف به شانه خاکی جاده بره اگه توی امریکا هم اینطوره بله حرف شما درسته و مشکل از راننده است

  10. سلام.واقعا تاسف باره …باید جاده خطرناک گراش رو زودتری ترمیم کرد اصلا واسه جون مردم تو ایران ارزش قایل نمیشن خوب تقصیر جاده … گراش هم است و دیگه هم ماشینای … ایران که فقط واسه خودشون خوبه واقعا تو قرن که هستیم اسراییل و آمریکا به ریشمون میخندن میگن اینا سوار چی میشن …نگذاریم دشمن شاد شیم و زودتر اصلاح بشه

  11. با عرض سلام
    باز هم کشته در جاده ی گراش-لار….تا کی و چند نفر از ما مردم باید تو این جاده کشته بشن؟؟؟؟به نظر بنده این مشکلات دو جنبه دارد:
    ۱-اولین مقصر خود مردم هستند،اخه همین اقا هنوز شش ماه نیست تو همین جاده تصادف کرده بود باز هم درس عبرتی نگرفته بود.تا کی ما باید از این اتفاق ها درس عبرت نگیریم؟؟؟
    ۲-دومین علت نیز بر میگردد به خود مردم چون ما فقط بلیدیم از همدیگه تعریف و تمجید کنیم و انتقاد بلد نیستیم،کافیه هر مسئولی در سِمت خودش به عنوان فرد نمونه انتخاب بشه دیگه این بنر هامون هست که تو سطح شهر چسپوندیم اما هیچ جایی برای انتقاد در فرهنگ ما وجود نداره!!!!
    حالا چند وقته این جاده در دست تعمیره؟چرا کارهامون رو با کشور های دیگه مقایسه نمیکنیم؟سرعت کار خیلی پایینه!!
    تقریبا نصف این جاده که اتوبانه، اداره راه و شهرسازی باید بیاد نصف دیگه رو هم اتوبان کنه!!هر چند این اداره های ما هم که هیچ وقت پول ندارن، حداقل میتونن از مردم کمک بگیرن.
    ما فقط بلدیم گیر بدیم چرا اسم شهرستانی رو بالای تابلو اداره راه و شهرسازی ننوشتن؟؟!!
    اقای راهدار نمونه لطفا کاری کنین!!!!
    با تشکر

  12. دریغ و دردا که یگانه دوستی متین و بزرگوار اینچنین مظلوم وار از میان ما رفت .
    نه تنها دوستان که مردم آن خطه نیز از لطف و صفای ایشان محروم گشتند
    از این دست جاده ها کم نداریم
    از این دست بی مسئولیتی ها کم نداریم
    از این دست سهل انگاریها کم نداریم
    مارا چه میشود؟
    ۳سال قبل خانم دکتر بارونی
    پارسال دکتر میرباقری
    امسال دکتر اخلاقی
    و سال دگر جگرگوشه ای دیگر
    به عنوان یک دوست فقط حسرت میخورم .
    چرا علی اخلاقی ؟
    انسانی شیفته خدمت به بیماران و طبیبی حاذق و اخلاق مدار
    چرا؟
    نمیدانم.
    خدایش بیامرزد و به خانواده اش صبر عنایت کند.

  13. منم تسلیت می گم به این سه خانواده داغدار از خداوند براشون صبر رو خواستارم

    کاش توی این خبرهایی که میدید اطلاعات بیشتر از اشخاص باشه
    مثل مجرد و متاهلیشون …سنشون…تعداد بچه هاشون

    الان ما فقط از شخص خواجه گراشی اطلاعات کمی داریم از اون دو تای دیگه هیچ چیز نمیدونیم

    1. دکتر علی اخلاقی حدود ۳۷ ساله مجرد ساکن تهران و اصالتا قمی بودند.فرزند پنجم خانواده و چند سال قبل پدرشون به رحمت خدا رفته بود. مراسم تشیع امروز در قم برگزار شد.خدا به خانواده ایشان صبر دهد.

  14. سلام
    نمی دانم از کجا باید گله کرد از جاده و راه ، از کم کاری مسئولین راهدار ، از بی احتیاطی راننده ماشین ۴۰۵ از بی احتیاطی راننده وانت پیکان از سازنده ماشین یا غیره ….. فقط یک جلمه چرا قربانی دکتر اخلاقی ما شد ؟ او که اشتباهی مرتکب نشده بود فقط یک مسافر بود و بس و برای خدمت به آنجا رفته بود پس چرا باید قربانی شود ……………… یکی جواب بده شاید کمی آرام شویم .
    من از اینجا به خانواده این سه عزیز خصوصا دکتر اخلاقی
    (اسطوره اخلاق ) تسلیت عرض نموده و از خداوند منان صبر و شکیبایی آرزومندیم . پرسنل بیمارستان سینا

  15. بل سلام
    ظاهرا عکسی از بی گناهترین قربانی این حادثه یعنی اقای دکتر اخلاقی در دسترس ندارید. در این لینک عکس مرحوم دیده میشود بد نیست بپاس خدمتش هر جند کوتاه به مردم شهرمان گراش و بپاس حق شناسی از این خدا بیامرز …مطلبی …گفته ای …نقل قولی …مصاحبه با مسئولین بیمارستان… بگذارید بد نباشد.
    http://dr_ahmadi.mihanblog.com/

  16. باورش سخت است نه ما منتظر معجزه ای هستیم که دوباره تو را با خنده هایت با همان روحیه بشاشت همان حس خالص همدردی ات همان احترامت بیاورد نزدمان . . . نه باورش سخت است . . .بخدا که سخت در بهتیم باورش سخت است بخدا که سخت گریستیم . . .منتظر معجزه ای هستیم ک بیاید و این غض لعنتی را از گلویمان بر کند . . .معجزه ای ک بگوید هستی کابوس دیدیم وقت برخاستن است. . .بخدا ک منتظریم بیای. . .نمیدانی چ بر ما گذشت ساعتها بهت زده ساکت خیره ب خاطرات گریستیم . . .سهم ما از تو سالیانی خاطره است خوشا بحال خدا که تو زین پس سهمش هستی با ان روح لطیف و ارامت
    روحت قرین رحمت ای اسوه مهربانی و اخلاق
    از طرف پرستاران اورژانس بیمارستان سینا

  17. Az shenasaee digaran az marhoom Dr. Akhlaqi hamkar nadeedeh va arjmandam besyar mot’aser shodeh-am. Dr. Akhlaqi darkhor vasf Jami az pezeshkan mibashad.
    Bordeh dar elm mehnat taseel kardeh onra ze azmoon takmeel moqbeli, moshfeqi, nekoo kari khateri ra nadideh azari ba … tal’at oo shafaye bimaran khande-ash rahat jegar kharan motaraqqeb leqaye Yazdan ra motarassed rezaye rezwan ra.” Hamdard hameh Dr. Mahmoodian, Virginia, USA

  18. چه سالی بود سال ۱۳۹۲.
    سالی که با وفات حضرت فاطمه الزهرا(ع) شروع شد و این همه دوستان عزیزی که دیگر در بین ما نیستند و فقط خاطراتشون با ماست.
    امیدوارم سال جدید، سال۱۳۹۳ به خیر بگذره
    انشاالله خداوند متعال نگهدار همشهریان عزیزمان باشد

  19. بار الها:
    بنابر حکمتی که بر ما نامکشوف است او را به پیشگاه خود بر کشیدی و خانواده اش را در دریای ناباوری برجای گذاشتی.
    کاش آن شب را نمی آمد سحر

    کاش گم در راه پیک بد خبر

    ای عجب کان شب سحر اما به ما

    تیره روزی آمد و شام دگر

    دیده پر خون از غم هجران و او

    با لب خندان چه آسان بر سفر

    ای دریغ از مهربانی های او

    دست پر مهر آن کلام پرشکر

    غصه ها پنهان به دل بودش ولی

    شاد و خرم چهره اش بر رهگذر

    در ارزان زان ما بود ای دریغ

    گنج پنهان شد به خاک و بی ثمر

    تا که رفت آن سحر از پیش رو

    بی نشان را خاک تیره شد به سر
    با کمال تأسف باخبر شدیم دکتر اخلاقی دستیار با اخلاق ومهربان بیمارستان دار فانی را وداع گفت. این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم

  20. مقصر این تصادف خودرو پژو بوده یا پیکان ؟
    همچین تصادف شدیدی و شاخ به شاخ شدن الکی نمیشه…..
    احتمالا یکی از خودرو ها در حال سبقت بوده روی خط ممتد…!!!!
    صندلی راننده معلومه سالمه فکر می کنم اگر ایر بگ داشتن به فوت منجر نمی شد ..!!!!

  21. کسانی که این خبر رو میخونن شاید هیچ شناختی از دکتر اخلاقی نداشته باشن اما اونایی که میشناسنش داغی به دلشون مونده که تا دنیا دنیاست فراموشش نمیکنن . برای خوانوادش به خصوص مادر عزیزش که به قول خودش با اومدن بهارو دراومدن گل ها, گلش پرپر شده ,صبر و تحمل از خدا خواستارم.

    1. علی دیگه تکرار نمیشه….کاش اونا که خیر سرشون مسئولن حواسشونو جمع کنن،راننده ای که چند ماه قبل باجناقشو لت و پار کرده اصلا چه صلاحیتی داشته که یه دکترو که سرمایه کل ایرانه به مقصد برسونه؟سرعت ۱۸۵ کیلومتر کار آدم عاقل مسلما نیس،خدا رحمتش کنه،هم خودشو خانوادشو داغدار کرد،هم گل علی مارو پرپرکرد…دقت کنید ببینید چقدر گراش تلفات داده؟نباید تمام مسئولاشو از بالا تا پایین به سیخ کشید؟اینقدر بی مبالاتی؟
      مادر علی تو خاک سپاریش جمله قشنگی به رییس بیمارستان گراش گفت:”تو که هیچ کاره ای ولی برو به بالاتریات بگو برای علی کلی زحمت کشیده بودیم.سرمایه همه مردم ایرانو فرستادی زیر این خاک…”آقای رییس هم مثل …سرشو انداخته بود پایین….
      یادمه مادربزرگم میگفت این صدام آه و نفرین کلی مادر جوون پرپرشده پشت سرش هست،آخرش به چه خفتی بیافته…روزی که تو زیرزمین گرفتنش یاد مادر پدرای شهدا افتادم،امروزم که مادر علی از بی مسئولیتی مسئولای گراش ناله میزد،یاد حرفای مادربزرگم افتادم…خدا عاقبت همه رو ختم بخیر کنه.دوست خوبم دکتر شریفیان سر خاک علی گریه میکرد و میگفت علی پاک رفت،ما نپاکیم که خدا علیمونو ازمون گرفت….خدا رحمتت کنه علی جونم.همیشه یادت هستم….دوست با معرفتم…

      1. قضاوت خیلی خیلی سخته مراقب صحبت هاتون باشید… همیشه شرایط یکسان نیست… شاید طرف قبلا تصادف کرده اما دلیل بر مقصر بودن اش تو این قضیه و ای بار که پایان زندگیش بوده نیست…

  22. اى باغبان اى باغبان آمد خزان آمد خزان،
    برشاخ و برگ از درد دل بنگر نشان بنگر نشان،
    على اخلاقى مردى بود پر ز اخلاق، عالمى بود فروتن پر از علم و حلم. امروز یکى از بیمارانش که او برایش بسیار زحمت کشیده بود بدنبال گرفتن گواهى از او بود. نمى دانست که او خود به دیار یار سفر کرده. زمانى که فهمید بسان برادر از او یاد کرد.
    اى دل مرو در خون من در اشک چون جیحون من،
    نشنیده اى شب تا سحر آن ناله هاى زار من،
    روحش شاد که خنده اش هیچگاه از یاد نرود و حضورش همواره در حس همه ما جاى دارد.

  23. باور پرواز نابهنگام دکتر علی اخلاقی برایمان بسیار تلخ ودردناک است انسان شریفی که بسیار برازنده نام فامیلش”اخلاقی”بود این مصیبت بزرگ به خانواده ی محترم ایشان و همکاران بیمارستان سینا تسلیت باد.

  24. salam, ta zaminike Lariha bodje kole mantaqe ro kharje koche hay Lar mikonand va be kharej az Lar ahamiiati namidan in etefaqat khahad bood,, edare rae v shahrsazi az Lar bayad enteqal yabad va daste Lari az boodje ha kotah shavad

  25. انا لله و انا الیه راجعون

    چه روزهای بیادماندی با هم داشتیم. وقتی درون قبر از نزدیک دیدمت بازم باور نمی شد که خودتی و داری از بین ما می ری.
    تحصیل ، کار شبانه روزی و خدمت به مردم، خود عین به کمال رسیدن بود. بعنوان رفیقت خوشحالم که دست پر رفته ای و نگرانم برای خود که چه بهمراه خوام برد.

    علی آقا دیدار به قیامت و خداحافظ، اما نه برای همیشه

  26. با سلام من هم به نوبه خود خدمت هر سه خانواده تسلیت عرض می کنم جناب اقای مهرابی ریاست اداره راه و شهر سازی از شما خواهش می کنم این جاده را یک سر و سامانی بدهید تا کشته ی دیگر نداده ایم وگرنه هم شما و هم تمامی مسولین روزی در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو این همه جوان از دست رفته باشید با تشکر

  27. نفسم بالا نمیاد از این همه بی لیاقتی واقعا چرا باید به همچین انسان هایی این همه ظلم بشه
    علی اخلاقی از دست آدم های بی وجدانی که فقط با زور و پارتی میان جلو راحت شد …
    دکتر علی اخلاقی در یک کلام انسان بود از انسانیت همه چیز داشت فقط پارتی نداشت همین …
    دو رو برت چندتا انسان پیدا میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ببین !!! دکتر علی اخلاقی انسان بود …
    وای به حال دزدها !!!!!!!!!!!!!!!!!
    دل بازمانده ها قطعا آرام نمیشود از ظلم بی حساب و کتاب…

  28. بنده نیز به نوبه خودم به همه خانواده داغ دیدگان تسلیت عرض مینمایم ولی چند نکته در مورد این اتفاقات قابل تامل است که باید همه همشهریان با انصاف و آگاهی بیشتر به آن توجه داشته باشند:
    ۱- تمامی تصادفاتی که در این قسمت اتفاق می افتد بر اثر بی احتیاطی و سرعت غیر مجاز رانندگان می باشد و هیچ ربطی به جاده و آسفالت و غیره ندارد.
    ۲- این اتفاق در محدوده شهر بوده و ربطی به اداره راه و شهرسازی ندارد و فقط محدوده بین دوشهر به راه و شهر سازی مربوط می باشد.
    ۳- به جای متهم کردن دیگران و یک سری از مسوولین که مخلصانه برای شهر کار می کنند بیاییم خودمان را تصحیح کنیم و دلیل این حوادث را در خود بیابیم.
    با تشکر

  29. خیلی راحت می نویسید که هیچ ربطی به جاده و آسفالت و… نداره
    بیاین یکبار دیگه به جاده نگاه کنیم . شما بگید از رفت و آمد مردم در چنین جاده ای دلت نمی لرزه . این جاده صاحب نداره مسئول چی مسئول نداره .
    آیا دل این مسئولا نمی لرزه اگه عزیز خودشون از این جاده رفت و آمد کنه ؟؟؟ حتما نمی لرزه . چرا ؟؟؟ برید از خودشون بپرسید
    دکتر علی اخلاقی که قربانی رانندگی بد و جاده ی بد و آدم های بد شد. آره راست میگین . بیاین خودمون اصلاح کنیم بیاین کمتر ظلم کنیم کمتر دزدی کنیم کمتر الکی به خودمون ببالیم کمتر کمتر بی مسئولیتی نشون بدیم اصلا بیاین انسان باشیم

  30. جمعه نهم اسفند ماه ، در نزدیکی شهر گراش، در پی یک حادثه رانندگی فاجعه ای هولناک اتفاق افتاد و طومار زندگی چند نفر در یک لحظه در هم پیچید چند خانوار عزادار شدند.
    تحلیل ها و بررسی های در حاشیه این اتفاق انجام گرفت که ممکن است تا مدت ها ادامه یابد و اثراتی برجای گذارد. بررسی هایی که بعضا بسیار ارزشمند و حساب شده اند و یا از روی قضاوت سریع و بی حساب. من که برادر دکتر علی اخلاقی هستم راجع به این موضوع از چند منظر مختلف مطالبی را آماده و هر بار یکی از آن ها را ارسال می کنم.
    موضوعاتی مثل مردم گراش، دکتر علی اخلاقی که بود؟، بیمارستان سینا، تقدیر یا تقصیر، اطلاع رسانی و …
    ۱- مردم گراش :
    دوشنبه نوزدهم اسفند ماه، درست ده روز پس از آن حادثه عجیب وغریب به دعوت بیمارستان امیرالمؤمین گراش برای شرکت در مراسم ختم برادرم به آنجا رفتیم. هفت نفر بودیم. گرد و خاک حادثه تلخ و ناگوار کم و بیش نشسته بود، با کوهی از مهربانی و محبت مواجه شدیم. مجلس ختمی در مسجد بیمارستان برپا بود. تصویر برادرم مرحوم دکتر علی اخلاقی و مرحوم حاج مهدی خواجه گراشی در یک اعلامیه چاپ شده بود. خانواده آن مرحوم و فرزندانش گرد آمده بودند و مردم شهر گروه گروه برای تسلی بخشیدن به این دو خانوداه داغدار می آمدند.
    همه افراد را برای بار اول می دیدم، برخی از آن ها معرفی می شدند مثل فرماندار، برخی مسئولین شهر و بیمارستان، پزشکان بیمارستان و برخی دیگر که لباس کار آنها معرف نقش ایشان در بیمارستان بود چون معلوم بود که از کمترین فرصت برای شرکت در مراسم استفاده کرده و با همان لباس کار از محل مأموریت خود به مراسم آمده بودند.
    مسئولین بیمارستان، خود برای استقبال و بدرقه به فرودگاه آمده و محبت کردند. یادم آمد که آقای دکتر گلستان رئیس بیمارستان و آقای دکتر محقق برای ابراز همدردی در مراسم تشیع و مجلس ختم در شهر قم نیز شرکت کرده بودند و حاج آقای نور موسوی که با ایشان بودند، روز بعد از تشیع نیز جزو افرادی بود که برای تسلیت و دلجویی به منزل آمد.
    فکر می کنم هفتم بهمن ماه، اولین روزی بود که برادرم به گراش رفته بود. فردای آن روز با او تلفنی صحبت کردم. حال خوشی داشت و پیدا بود که با مردم آنجا مأنوس است. گفت که یک کوهی در شهراست. در حوالی آن رفته و قدم زده ام. فکر می کنم که یک نوع خلوص و صفا در مردم شهر گراش دیده بود که برایش جذاب می نمود. شاید همان حس محبت، مهربانی و وفاداری که یک ماه بعد در رفتار مردم این شهر موج می زد برادرم در نگاه اول کشف کرده بود.
    مهربانی و محبت مردم خونگرم شهر گراش، گرد غم را از جان ما زدود و بر دل داغدار و پرسوز ما که از حادثه وحشتناک روز جمعه ۹ اسفند ۹۲، خونبار بود نشست. گویی با دیدن ایشان و مهربانی هایشان آرامش و قراری بر دل هایمان حاکم شد.

    هر روز می رسم لب این سالخورده رود
    با کوزه ای که بشنوم از آبها سرود

    این رود، خاطرات مرا تازه می کند
    یادش به خیر! تلخی آن روز، صبح زود

    باران گرفته بود و تو با چتر آمدی
    گلهای سرخ بر سر راهت شکفته بود

    روی سر تو رقص کنان بال می زدند
    گنجشک های عاشقی ام با همه وجود

    گنجشک های عاشق و ای کاش آسمان
    از پشت ابر پنجره ای سبز می گشود

    … اما تو رفته ای به فراسوی رودها
    من سنگ مانده ام لب این ساحل کبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55 نظر
scroll to top