بستن

مردم اوز سرانجام به حق‌شان خواهند رسید، چه شما بخواهید چه نخواهید!

هفت‌برکه – گریشنا: انتشار گزارش مکتوب جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، نشان می‌داد که شهرستان شدن اوز به مراحل نهایی رسیده است. محتوای این گزارش که در آن ارتقای اوز مشروط به استان شدن لارستان شده بود، واکنش‌های زیادی را در پی داشت. سیلوانا سلمان‌پور، شاعر شناخته‌شده و از شخصیت‌های فرهنگی اوز، در یادداشتی به شدت از این نامه جعفرپور انتقاده کرده و بندبند این گزارش را واشکافی کرده است. این یادداشت ۲۱ شهریور نوشته شده است و برای گریشنا ارسال شده است:

هر دم از این باغ بری می‌رسد
تلخ‌تر از تلخ‌تری می‌رسد

تا کجا پیش می‌روید آقای نماینده؟!

هنوز طعم تلخ طومارنویسی اطرافیان‌تان در دی ماه ۹۷ فراموش نشده است که اقرار تلخ‌تری در فضای مجازی منتشر و همه را به حیرت واداشته‌اید! گزارش شما به مردم در روزهایی که مردم شریف و شکیبا و بافرهنگ اوز، هر لحظه منتظر اعلام رسمی ارتقاء شهرشان هستند، موجی از ناباوری، شک و شبهه ‌و خشم و اندوه و ندامت از اعتماد به نماینده‌ای که هرگز نداشته‌اند را برانگیخته است. گزارشی که با اندکی تفکر، سال‌ها از نوشتنش افسوس خواهید خورد!

آقای نماینده! آیا شما نماینده ما نیز بوده‌اید یا خیر؟ نماینده ما کیست؟ حرف دل مردم ما را چه کسی باید به گوش مسئولان می‌رساند؟ دست مریزاد آقا! آفرین بر شما که بی پروا تلاشتان در پیشگیری از حق مردم و اعتراضتان را به احقاق حق مردم اوز بیان داشتید!

از همین گزارش جنابعالی سطرهایی را واکاوی می‌کنیم. نوشته‌اید: «در مقام ایفای وظیفه نمایندگی و بنابر وظیفه قانونی در قبال موکلین، بر اساس سوگند نمایندگی مبنی بر حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم ….»  آیا وظیفه قانونی در قبال موکلین ، مخالفت با حکمی است که درخواست دیرسال موکلین شماست و به سود آنهاست؟
آیا وظیفه نمایندگی، پیشگیری از رشد و ترقی جامعه‌‌ای است که به شما رای داده‌اند؟
جالب است! برای ۷ بخش استان فارس، حکم ارتقاء به شهرستان، صادر شده است که ۶ نماینده این بخش‌ها برای این دستاورد تلاش و پیگیری کرده‌اند. اما تنها نماینده ماست که نه تنها پیگیری نکرده بلکه از این موضوع ناراضی هستند و مخالفت نیز می‌کنند!

نوشته‌اید: «بر اساس سوگند به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم  …» 
۱- آیا مردم اوز جزو ملت هستند یا خیر؟
۲- آیا خدمت به مردم یعنی لگدکوب کردن درخواست مشروع و بحق مردم اوز؟!
۳- آیا خدمت به مردم مفهوم دیگری دارد که ما نمی‌دانیم؟
۴_ این مردم کیستند که شما به آنان خدمت می‌کنید؟
قطعا ما که نیستیم !!

سپس نوشته‌اید: «منطقه لارستان بزرگ کانون برادری دینی و وحدت مثال زدنی بوده است.» بله. اما متعجبم که چرا می‌نویسید بوده است؟ که نه تنها بوده بلکه همچنان هست و خواهد بود اگر مخالفان این وحدت اجازه دهند! آیا پس از این اقرارنامه می‌توانید بگویید که در حفظ این وحدت تاثیر گذار بوده‌اید؟ چه تاثیری؟ تاثیر مثبت یا منفی ؟

می‌نویسید: «این خطه کریم و پهناور شاهد جدایی بخش‌هایی از خود و تشکیل شهرستان‌های لامرد و مهر و خنج و گراش بوده و …» آیا این شهرستان‌ها دیگر جزو لارستان نیستند؟ آیا لارستان یعنی شهر لار؟ خیر آقای نماینده! لارستان یعنی سرتاسر لارستان کهن و پهناور، شامل تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاهای این جغرافیای کهن، که شما آنها را جدا شده می‌نامید و ما تک‌تک  آنها را عضوی از پیکر کهنسال منطقه لارستان. چه زیر نظر شما باشند و چه نباشند!

و ادامه می‌دهید: «به دلیل این تجربیات تلخ …» عجیب است! ارتقاء شهرستانهایی که نام برده اید، موجب شادی و غرور و رضایت مردم و رشد و ترقی اجتماعی  اقتصادی و سیاسی آنان شده است، در حالیکه به کام شما تلخ گشته است و شما آن را جزو تجربیات تلختان به شمار می‌آورید!

و می نویسید : «و به منظور پرهیز از این تکرار …» به بیانی ساده‌تر یعنی ،به منظور پیشگیری از تلخ کامی شما! به هر دری زده‌اید که مبادا اوز با وجود چندین مدرسه، آموزشگاه، دانشگاه، دانشکده، کتابخانه، بیمارستان، سالن‌های ورزشی و امکانات گسترده دیگر و همه از برکت عمر و مال و نیت خیر مردم نیکوکارش، به حق مشروع هفتاد و دوساله خود برسد و مبادا مردم نیک‌نهاد و نیک‌سرشت اوز و توابع ، همان مردمی که شما به ظاهر نماینده‌شان هستید، شاد شوند، رشد کنند و رضایت خاطرشان جلب شود! کجای این اقرارنامه، نشان دهنده‌ی خدمت به مردم و سوگند بر حفظ حقوق این ملت است؟ 

ادامه می‌دهید: «از ابتدای سال ۹۶ تا کنون توسط اینجانب افراد و گروههای صاحب نظر و موثر در جریان آخرین وضعیت اداری و مراحل کار قرار گرفته‌اند تا دیدگاه‌ها و نظرات عمومی مردم جمع‌بندی شده و به تصمیم گیران و مسئولان ارائه گردد.» منظورتان از نظریات عمومی مردم حتما نظر همراهان شماست نه عموم مردم! آیا این افراد و گروه‌های بقول شما صاحب نظر و موثر، اصلا از عموم مردم نظرسنجی کرده‌اند؟ چرا که نظر مردم سال‌هاست در این مورد به هر راه و روشی که توانسته‌اند اعلام شده است، ساده و روشن و بی پیرایه :
حق ما ارتقاء است ! هفتاد سال بخشداری کافی‌ست!
نظر مردم بی کم کاست همین است آقای نماینده.

باز می‌نویسید: «متاسفانه در این میان مداخله برخی مقامات ذی نفوذ دولت در مناسبات و توازن منطقه‌ای نیز مانع اجرای برخی مطالبات بحق و کارشناسی شده مردم گشته ….!» آقای نماینده ، آیا مطالبات بحق جز این است که  مردم نجیب و صبور  اوز که پس از ۷۲ سال با تصمیم درست دولت و بدون هیچ واسطه و دخالت و روابط شخصی و تنها بر اساس حق و عدالت و کارشناسی درست، قرار است به درخواست مشروع و بر حق خود برسند؟ که متاسفانه به مذاق شمایی که بنا بر وظیفه قانونی و سوگند …مسئول حفط حقوق این ملت هستید ،خوش نیامده است. گویی با اهداف جنابعالی در تناقض است و شما با آن در جنگ!

چرخ گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت
دائما یکسان نماند حال دوران ای وکیل

مردم شرافتمند و پرتلاش و شکیبای اوز، همچنان بر خواسته‌ی خویش پابرجا خواهند ماند و سرانجام به آن دست خواهند یافت. چه شما بخواهید و چه نخواهید!

در ادامه می‌نویسید : «همزمان حق مرکزیت لارستان برای جنوب استان به رسمیت شناخته شود و در گام اول از طریق برخی ادارات کل، یکپارچگی و وحدت منطقه حفظ گردد.» این شبهه‌ی از هم گسستگی وحدت از کجا نشأت می‌گیرد؟ چرا باید چنین بنویسید؟ آیا در حال حاضر وحدت و یکپارچگی منطقه متزلزل شده است؟ آیا طی این سالها بارها جرقه‌هایی برای نفاق و آشوب در منطقه زده نشده است؟ آیا مردم فهیم منطقه زیر بار چنین نیرنگ‌هایی رفته‌اند؟ آیا هیچ گزارشی از آشوبگری به شما رسیده است؟
خیر آقای نماینده! بدانید که این مردم نجیب و دانا  همچنان هشیار و بیدار، تن به هیچ آشوبی نداده و نخواهند داد، حتی با تحریک و خدعه‌هایی تازه!

در همان پاراگراف می‌نویسید: «متاسفانه در این میان مداخله برخی مقامات ذی نفوذ دولت در مناسبات و توازن منطقه ای نیز مانع اجرای برخی مطالبات بحق و کارشناسی شده مردم گشته  که اجرای آنها می توانست به مدیریت و آرامش اوضاع کمک شایانی بنماید. هم اکنون بنظر می رسد استانداری فارس به عنوان عامل اصلی اصرار و پیگیری و نیز دولت مصمم بر انجام این طرح در حوزه لارستان می‌باشند.»

بفرمایید مقامات ذی نفوذ  دولت  و  استانداری فارس جز کار تخصصی و کارشناسی توسط متخصصان و کارشناسان درستکار و بی غرض بر اساس قانون، چکار کرده‌اند؟
آرامش کدام شهر و منطقه بهم خورده است که عاملینش آنها هستند؟ برعکس، این مقامات ذی صلاح، با کارشناسی درست و قانونی و تصمیم عادلانه در ارتقاء بخش اوز، شادی و رضایت خاطر مردم را فراهم آورده‌اند که هرگز فراموش نخواهد شد و متاسفانه این تنگ‌نظری‌ها و کارشکنی‌ها هستند که موجب آزردگی دلها و پاشیدن بذر کدورت و نفاق و بی اعتمادی در میان مردم منطقه خواهد شد. 

در حالی که اگر تنها هدف شما تشکیل استان لارستان باشد، باز هم ارتقاء بخش‌ها و شهرها و روستاها به  نفع شماست، پس این همه مخالفت و کارشکنی برای چیست؟ مردم اوز، لار، گراش و کل منطقه .. سالهاست در کنار یکدیگر با حفظ احترام و رعایت اصول همسایگی و حرمت حریم  شخصی و اجتماعی، با مودت و دوستی و یگانگی زندگی کرده و مراوده روزانه دارند. اما متاسفانه شما در کمال ناحقی،حق و حقوق مردم را زیر پا می‌گذارید! و با کمال جسارت درباره پیشگیری از خشنودی مردم و ارتقاء اوز صحبت می کنید! و این امر را مشروط به تشکیل استان لارستان می‌نمایید! این خدمت است یا …؟

گر این تیر از ترکش رستمی ست
نه بر مرده بر زنده باید گریست

با سپاس ویژه از مسئولان دولت و استانداری فارس که بالاخره در تقسیمات کشوری «اوز» را مورد توجه قرار داده و به درخواست بحق مردم دلبسته و پیگیری نموده و اعلام اجرای عدالت کرده اند. الهی شکر 

در خاتمه باید عرض کنم که این گزارش شما به مردم، نه تنها باعث جمع آوری آرای مردم برای انتخابات مجلس و تداوم نمایندگی شما نخواهد شد، بلکه یادگاری تلخ از شما بجا خواهد گذاشت.

روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد 
چرخ بازیگر از این بازیچه‌ها بسیار دارد

سیلوانا سلمانپور
۹۸/۶/۲۱

اوز

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

26 نظر

  1. زمانی بیاد ارید که جلسه شوار اوز و گراش جناب ریس شورا اوز چنان با داد میزدنند که نگو….و حرفهایی که زده بود بیاد یادش بیارین اینم نتیجه اعتماد شما ب……

  2. احسنت
    خودخواهی تا کی؟! و به چه قیمت؟! بسه دیگه
    اینکه آدم پیشرفت کنه خیلی خوبه ولی نباید جلوی پیشرفت دیگران رو بگیره

  3. سرکار خانم سیلوانا سلمانپور شاعرهمحترو بزرگ و خوشنام اوز . درود به شما که مطالبی بسیار ساده و روان که بسیار بر دل مردم صبور و بافرهنگ اوز مینشیند و به قولی انچه از دل برآید بردل نشیند . بسیار سپاسگزارم که مطالب بسیار سنجیده و با نکته سنجیهای خوب در قبال نماییده مردم لار و برای کسب رای انتخابات اینده انهم در اخرین روزهای دوره نمایندگیش به رشته تحریر دراورده مورد توجه قرار داده اید و در حقیقت عملکرد این نمایده بدرستی به زیر سوال برده اید .همیشه گفته اند از کوزه همون برون تراود که در اوست.خدا را شکر که چهره واقعی این نمایده بدون موکل واقعی خودش نشان داده است و همیشه گفته اند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. خانم محترم سلمانپور دسستان از راه دور میفشارم و بر شما درود میفرستم که حرف دل مردم را زده اید.در این رابطه در سایت افتاب لارستان کامنتهای خوبی از سوی افراد مختلف نوشته و منتشر شدا است از کلیه افراد اگاه و دلسوز اوز خنج گراش و لار تقاصا دارم این نظرات نیز مطالعه فرمایند.گفتنی ها زیاد است ولی بهمین مقدار کفایت میکنم و ارزوی دارم که هرچه زود تر شهراوز ارتقا یابد تا سیه روی شود هرکه در او غَش باشد.

  4. خدمت مدیر سایت هفت برکه مگر خدایی ناکرده مردم لار با پیشرفت و حقوق اوز و مردم اوز مشکل دارند؟؟؟ خیر مردم لار افتخار می کنند بخش ها و تابعه ی خود یکایک پیشرفت و به یک شهرستان ارتقاء یابند پس استدعا داشته مطالبی را که نگارش می کنید باعث دلگیری و دوری دلهای مردم منطقه از یکدگر نشوید لذا مردم لار با ارتقاء هیچ منطقه ای مشکل نداشته و ندارد🙏🙏🙏🙏

  5. آقا مجتبی (نظرا ساکن لار)
    مردم لار با شهرستان شدن اوز مشکل ندارم مثل اینکه نماینده شما با شهرستانی اوز مشکل دارن

  6. آقای صباغی ضمن دعا برای شفای سریعتر شما اینو بدونین شما به ما ضربه زدید و گول قول بزرگان لار را خورید یادتان هست گفتید چون بهدما قول شهرستانی داده اند حاضر نیستیم به شهرستان گراش به پیوندیم شما با اعضا شورای وقت ضربه ای به اوز زدید که سالها به عقب افتادیم

  7. در پاسخ به به نظر آقای مجتبی باید عرض کنم ایا گزارش مکتوب اقای جعفر پور بر علیه ارتقای اوز دوسه بار طومار نویسی و شعار دادن‌مردم لار در نماز جمعه و تماس امام لار با استاندار لار بر علیه ارتقای اوز و طومار اعصای شورای شهر لار و هم‌چنین طومار هنرمندان لار در این‌رابطه گویای مخالفت مردم و مسولان لار بر علیه ارتقای اوز انهم با به انتظار نشستن مردم اوز بمدت بیش از ۷۰ سال و علیرغم وعده وعید دورغین نماینده لارستان به موکلین‌اهل اوز گویای مخالفت اگر نیست پس چیست . ضمنا به مدیریت سایت گریشنا عرص کنم که قسمت پاسخ به نظرات فعال نیست و مجبور شدم نظر جدگانه بفرستم در صورت امکان از نطر فنی بررسی و اصلاح نمایید

  8. لاری ها کی میخواهند به خود بیایند و در رفتارشان تجدید نظر کنند؟ ببینید با همسایگان تان چه رفتاری داشته اید که آنها با تشکیل استان جدید به مرکزیت جهرم موافق اند اما به مرکزیت لار نه

  9. با سلام من خودم تهران دنیا امدم و تهران زندگی میکنم ولی به خاطر علاقه به اجداد و اقوام پیگیر اخبار خطه لارستان هستم از دوران بچگی به یاد دارم که اوز میخواهد شهرستان شود حالا گراش به هر طریقی که بوده شهرستان شد کاری نداریم ولی ایا زیر ساخت شهرستان شدن فراهم هست برای شهرستان شدن شهر های لارستان حتی به نظر من لار هم زیر ساخت برای شهرستان شدن رو نداشته چه برسد به شهر های دیگر به جای این حرفها زیر ساخت های شهر هامون رو بسازیم بعد دعوای شهرستان شدن

  10. آفرین به این قلم و شاعر گرانقدر شهرم.
    تعارفات را باید اینچنین جسورانه کنار گذاشت و برای احقاق حقوق مردممان روشن سازی کرد.
    متاسفم برای کسانی که خود را متولیان مردم اوز می دانند و در چنین بزنگاه های حساسی سکوت کرده اند.

  11. اگه اوز راست میگه چرا مثلا هرمز برکه اوز لارستان…فلان اوز لارستان هرچیز هست خودشون پسوند و پیشوند لارستان ب خودشون میبندند……بقولا از ماست که بر ماست مردم اوز با گراش باشن مسولین اوز مخصوصا شورا قبل اقا صباغی رگ کردن کلفت میکرد و سنگ لار ب سینه میزد…حالا بیاد جواب بده

  12. به نام خدای تعالی از اهالی گریشنا که تو این برهه ،جسوراته و موشکافانه مسائل رو پیگیری میکنند،کمال تشکر رو دارم.موقعی که ادم فکر میکنه اخه شما جماعت قلم بدست در قبال این همه در معرض تهدید و توهین بودن چی داره گیرتون میاد،فقط میشه اون عرق رسانه ای و عشق به سرزمین رو ته این تلاشها پیدا کرد.هر چی فکر میکنم خیلی سخته پته یه مشت گردن کلفت رو بریزی رو اب ،با اداره ای دربیفتی ،بترسی از صراط عدالت خارج بشی ،همه اینها کافیه یه ادم مستحکم رو حتی از ادامه راه منصرف کنه.ولی به یاری حق دارید ادامه میدید امید که روز به زوز تو این راه مشکل موفق تر و پایدار تر باشید.متشکریم

  13. متاسفانه ما بیشترین ضربه رو از خود مسولین شهر خوردیم تا نماینده لار..
    واقعا جعفرپور نماینده لار هست نه لارستان و خنج و گراش..
    دیگه دست لاریها رو شده خواهشندیم دیگه به لاریها اعتماد نکنیم

  14. خانم سلمانپور شما خودتون رو ناراحت نکنین. اگه این بابا هم نخواد اوز شهرستان بشه ، دولت اصلاحات حسن آغا روحانی که نمرده هنوز . اونا حتما کار رو تموم میکنن ، البته فکر نکنین که دلشون برا اوز میسوزه ، نه ، اونا هم فکر خودشون هستند ، اول اوز رو شهرستان میکنن بعد هم حوزه انتخابات رو تغییر میدن. یعنی اوز و خنج میشه یه حوزه انتخاباتی و گراش و لار هم یه حوزه انتخاباتی . با این تغییر خیالشون راحت میشه که برا همیشه ۲تا از صندلیهای سبز مجلس ازاین دو حوزه دربست برا خودشونه . به این میگن معامله دو سر برد . هم برا اوز خوب میشه و هم برا اصلاحات . اینجا فقط گراشه که سرش بی کلاه میمونه

  15. جهت اطلاع مردم اوز و گراش و خنج و لار و روستاهامنطقه مقاله سرکار محترم خانم سلمانپور در در سایت افتاب لارستان نیز باز نشر شده و مردم میتوانند علاوه بر سایت گریشنا از نطرات مردم در سایت آفتاب لارستان هم استفاده نمایند و اگر نطرات تکمیلی دارند نیز بر ان بیفزایند یعنی هم از نطرات خودشان نیز در مورد خواسته برحق مردم اوز اعلام کنند که آیا در این برهه زمانی که اوز در آستانه اعلام ارتقای اوز میباشد ایا گزارش مکتوب اقای جعفر پور نماینده منطقه و انهم در استانه انتخابات جدید مجلس مبنی بر مشروط نمودن ارتقای اوز باید همزاه با اعلام و تاسیس استان لارستان باشد آیا نوعی مخالفت و چوب لای چرخ دولت گداشتن و مانع پیشرفت اوز شدن تلقی نمیشود ؟؟. مردم منطقه و خوانندگان محترم خودشان کلاهشان قاضی کنند که نماینده منطقه در این هشت سال فقط نماینده لار مردم لار بوده اما برای اوز نه تنها خدمت نکرده بلکه بر علیه مردم و پیشرفت اوز عمل کرده است.
    http://aftablarestan.ir/%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a7%d9%88%d8%b2-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d9%82%e2%80%8c%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%b1%d8%b3%db%8c/

  16. درود فراوان به خانم سلمانپور عزیز که کم کاری روزنامه عصر اوز را جبران کردند . گرو کشیدن شهر اوز برای شهرستان شدن به بهانه استان شدن لارستان بهانه ای است برای تسویه حساب اختلافاتی که آقای نماینده با وزارت کشور و دولت دارند. این مساله که مصوبه وزارت کشور و دولت را نادیده گرفته اند و با شهرستان شدن اوز مخالفت می کنند ما را به یاد رئیس دولت پاکدست! آقای احمدی نژاد می اندازد که مصوبات مجلس را مسکوت می گذاشت و به راه خود می رفت . قانون شکنی و سلیقه ای عمل کردن متاسفانه رویه کسانی است که می خواهند به هر بهانه ای خواسته های خود را به کرسی بنشانند و حرف خود را تحمیل کنند حتی اگر به قیمت پایمال کردن حقوق حقه مردم باشد. بدون شک اوز به شهرستان بدل خواهد شد و مردم اوز هرگز چنین لطفی که از طرف نماینده قانونی شان دیده اند را فراموش نخواهند کرد!!

  17. با درود با همه عزیزان و تشکر از متن زیبای و حقیقت گوی سرکار خانم سلمانپور امید است با صحبت ها و سخن هایمان بتوانیم از حق خود در تمام جوانب دفاع کنیم و امیدوارم که منطقه ما شاهد پیشرفت باشد از گراش تا لار و خنج تا بستک که همه ما با هم هستیم

  18. با سلام و عرض ادب و تشکر از خانم سلمانپور و تمام دلسوزان امیدوارم با وحدت و اتحاد در منطقه بتوانیم با درایت و هوش به مطالبات به حق خود بپردازیم در نظر داشته باشیم مطالبات اوز فقط ارتقا سیاسب نیست و مطالبات زیادی داریم که با کمک مردم و همکاری نظام امیدوارم که به آن برسیم

  19. ما به اینچننین انسانهای شجاع نیاز داریم که بتونن حرف دل مردم رو بزنن . افرین به شجاعتتون خانم سلمانپور . 👏🏻👏🏻💐🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

26 نظر
scroll to top