بستن

شهر جدید گراش : ۸۰۰ هکتار مساحت، ۴۰ هزار نفر جمعیت

هفت‌برکه: شهر جدید گراش با ۸۰۰ هکتار مساحت جمعیتی برابر با شهر گراش را برای ۲۵ سال آینده در خود جای خواهد داد.

به گزارش هفت‌برکه در مراسم کلنگ‌زنی ساخت مسکن ملی گراش، مهندس حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از نهایی شدن طرح شهرک منفصل گراش خبر داد. حسن شبانی گفت: «محدوده این شهرک ٨٠٠ هکتار است که در فاز اول ۴۵۰ هکتار در کمیته فنی تدقیق شده و ۳۵۰ هکتار دیگر در فاز دو تصویب خواهد شد.»

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: «از میان سه شهر لار، اوز و گراش که شهرک منفصل برای آن‌ها تصویب شده است تاکنون تنها شهرک گراش به ثمر نشسته است که با نهایی شدن این شهرک، گراش مشکلی برای تامین زمین‌های مسکونی نخواهد داشت.»

به گزارش هفت‌برکه مجوز اولیه این شهرک‌ها در سه شهر گراش، لار و اوز مرداد ۱۳۹۹ صادر شد.(خبر در هفت‌برکه) اردیبهشت ۱۴۰۱ نماینده مردم در مجلس و مشاور شهرک‌های جدید از زمین پیش‌نهادی شورای شهر برای ساخت این شهرک بازدید کردند. (خبر در هفت‌برکه)  این شهرک در جنوب غربی گراش و مسیر جاده چک‌چک قرار دارد.

البته این طرح از طرح‌های بلند مدت ۲۵ ساله است و معلوم نیست چه زمانی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.  برای مشخص شدن ابعاد این طرح در حال حاضر مساحت محدوده شهری گراش  حدود ۱۶۰۰ هکتار است که شهرک جدید نصف مساحت فعلی گراش، خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود جمعیتی معادل جمعیت فعلی گراش را در خود جای دهد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top