بستن

مخالفان و موافقان فقیهی‌کیا در شورای شهر

هفت‌برکه (گریشنا): شورای اسلامی شهر گراش کمتر از هشت ماه پیش احمد فقیهی‌کیا را به عنوان شهردار گراش انتخاب کرد، و حالا هر روز که می‌گذرد، زمزمه‌ی فشار شورا به شهردار برای استعفا یا استیضاح بیشتر شنیده می‌شود. آیا دومین شهردار منتخب شورای پنجم هم ساختمان جگری شهرداری را ترک می‌کند؟

به گزارش هفت‌برکه، هشتم شهریورماه ۱۳۹۶ احمد فقیهی‌کیا، شهردار سابق استهبان، از سوی شورای پنجم به عنوان شهردار جدید گراش معرفی شد (خبر در گریشنا). او تنها یک هفته بعد از استعفای غلامعباس زارع، شهردار سابق گراش، برای سکان‌داری شهرداری انتخاب شد. زارع که در ابتدای شهریور با رای شورای پنجم در سمت خود ابقا شده بود (خبر در گریشنا)، روز بعد از تحلیف اعضای شورا، گفت «نمی‌توانم با خواسته‌های شورا موافقت کنم» و از شهرداری گراش استعفا داد (خبر در گریشنا). به این ترتیب، سیزدهم مهرماه ۱۳۹۶، مراسم تودیع و معارفه شهردار گراش برگزار شد و فقیهی‌کیا کارش را رسما شروع کرد (گزارش کامل در گریشنا).

حالا با گذشت این مدت کوتاه از شروع به کار، خبرهایی مبنی بر فشار به فقیهی‌کیا برای استعفا و یا استیضاح او از سوی شورای شهر به گوش می‌رسد. همچنین شنیده می‌شود دو تن از اعضای شورا در چند هفته اخیر، برای تعیین شهردار بعدی گراش رفت‌وآمدهای زیادی به شیراز داشته‌اند. برای سنجش این خبرها، با شهردار و اعضای شورای شهر تماس گرفتیم.

علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، که پیش از گفته بود اعضای شورا  با دقت نظر بالا شهردار را انتخاب می‌کنند، در مورد خواست شورا برای استعفای شهردار یا استیضاح او به خبرنگار هفت‌برکه جوابی نداد. مصطفی خورشیدی، نایب‌رییس شورا، نیز ترجیح داد در این خصوص سکوت کند. همین سیاست سکوت را اکبر باقرزاده نیز پیش گرفت.

اما دکتر مرتضی فتحی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر، با گفتن این که «هنوز هیچ تصمیم قطعی در این خصوص از سوی شورای شهر گرفته نشده است»، به صورت ضمنی این خبرها را تایید می‌کند. او می‌گوید: «فعلا هیچ چیزی معلوم نیست و تا ده روز آینده تصمیم نهایی شورای شهر را مبنی بر ماندن یا رفتن شهردار گراش اعلام خواهیم کرد.»

اما جواب فوزیه ناصری، سخنگوی شورای شهر، واضح‌تر است. او می‌گوید: «هیچگونه اختلاف و طرحی برای استیضاح یا استعفای شهردار در شورا وجود ندارد.» ناصری در مورد زمزمه‌های مطرح‌شده نیز می‌گوید: «با توجه به اینکه طرح سوال شورا به عنوان نمایندگان مردم از شهردار در خصوص خواسته‌های شورا، و لزوم پاسخگویی ایشان، حق طبیعی و قانونی شوراست، لذا در طرح سوال حساسیت وجود ندارد.»

ناصری به سوی دیگر قضیه نیز اشاره می‌کند: «در دیگر سو نیز هیچ یک از اعضای شورا حق سو استفاده از این حق مسلم را ندارند. آنچه جای نگرانی دارد، فشار بعضی محدود از اعضای شورا روی شهردار است، که خیلی زیاد شده و باعث کاهش قدرت مانور و تحلیل انرژی زیادی از وی شده است.»

سخنگوی شورا درباره‌ی کارنامه‌ی شورا و شهرداری در این مدت می‌گوید: «شهردار و شورای شهر پرتوان در حال خدمت به مردم قدردان گراش هستند. حجم پروژه‌های عمرانی شهرداری در حال حاضر بی سابقه است. بنده معتقد هستم باید به همه فرصت بدهیم و استیضاح شهردار در زمان فعلی در واقع استیضاح شوراست.»

در ادامه، سخنگوی شورا همه‌ی تصمیمات در این خصوص را منوط به جلسه آتی شورا دانست و قول یک نشست خبری در این خصوص را با حضور تمامی رسانه‌ها در آینده نزدیک داد.

27 نظر

  1. هر کس برای منافع خودش زور خودش میزنه ، کسی که در انتخابات شورا شهر می گوید همه دارن زمین می گیرن ما هم مثل اونا ، اخرش دیگه معلومه تکلیف ، شهردار خداهیش کار می کند برای این شهر دلسوزه واقعا

  2. با سلام
    احسنت به خانم فوزیه ناصری با این طرز فکر و ایده هاشون
    آقای فقیهی کیا از لحاظ اخلاق و مردم داری و از لحاظ کار و تلاش از توانایی بالایی برخوردارن.حیفه چنین شهرداری هست که با عین حالی که سران شهرشون درخواست نشستن بر صندلی شهرداری شهر استهبانرو داشتن ولی از اونجا دل کنده و برای انجام کار به اینجا اومدن.قدر چنین شهرداری رو باید دونست.

  3. بابا اینقدر باندبازی نکنید،یکی رو سرکار بیارید که واقعا” دلسوز باشه و به درد مردم بخوره.
    شهردار قبلی خوب بود و دستاوردهای خوبی داشت.

  4. شهردار نمونه استان فارس رو میارن بعد چه بر سرش میارن
    ایشون گزینه ۲۰ شهرداری استان بوده خوب می‌تونه کار کنه الان همه جای شهر دارن کار می کنن بگذارید کار کنه

  5. کامنت قبلی پاک شد
    پس اینو لطفا بزارید
    گراشی ها از کسی که کار انجام میده ادم رو نمیپرونه این اتاق ان اتاق خوششون نمیاد
    همین شهردار شکر خدا تا امروز با بیشتر مردم همکاری خوبی داشتن
    حالا اعضا شورا شهر لطف کنند قبل از برکناری شهردار بگن چرا با ایشون مخالف هستن این حق شهروندان گراشه که بدونند چرا شورا با شهردار مخالفه
    مردم شما رو سر کار اوردن پس شما وظیفه داربد خدمتگذار مردم باشید و جوابگو تک تک شهروندهای گراش باشید

  6. گزارش کارهای شهرداری که خوندم واقعا لذت بردم هرجای شهر که بری دارند پروژه کار می کنند شنیدم شهردار هر روز و هر ساعت ارباب رجوع می پذیره برید شهرداری های دیگه ببینید که تو اطاق شهردار راهتون نمی دهند شورا باید اجازه بدهد با آرامش کار کنند اینجوری به شهر ضربه می زنند ینی چی که هی بخواهند شهردار عوض کنند یه شهردار باید چند سال بمونه تا بتونه کارهاش و طرح هاش تمام کنه

  7. باسلام
    از کل نظر ها اشتباه نکنم فقط سه تا ناز نظرات اشخاص متفاوت گذاشتن باقی دیگه نظرات رو یه دو سه نفر خاص با همفکری و همانگی نظرات رو گذاشتن دقت کردین
    کلا دوم اردیبهشت نظر دادن ؟!!

  8. جناب خورشید ی و بقیه اعضا بغیر خانم ناصری اگه انتخابات زود هنگام یا دوره بعد اگه کاندید بشین فکر میکنید بازم رای بیارین…..!!!!!!ا این دوره خوب شد واسه بعضیها شعار شعار….ب عمل کار براید…….تجربه که شورا محل کار جنگ و…..است نه مرکز …….

  9. والا من میگم شهردار باید از شهر خودمو باشه تا بشناسیمش مگه شهردار خودمو چه کم داشت
    اصلا چرا شورای شهر استهبان به این آقای فقیهی کیا سه تا رای داده بود حتما یه دلیلی داشته

  10. دوست عزیز شهردار اگه از خودتون باشه که درآمد میاد زیر صفر چون وقتی شهردار شد با همه پسر خاله میشه مثل شهرداران قبل لازم به ذکر هست که شهردار شدن هم شرایط داره یکی باید وزارت کشوری باشه یعنی استخدام دولت و دیگری حداقل باید سابقه ۴سال شهرداری را داشته باشه

  11. با سلام خدمت اعضاء محترم شورا به نظر شما نیروهای خدماتی شهرداری گراش از حد نساب بیشتر نیستند همچنین نیروهای اداری مگه گراش با این وسعت چقدر تو شهرداری نیرو میخواد به نظر من پول زبون بسته شهرداری الکی داره خرج نیرو میشه و بس، خواهشمند است نسبت به کاهش نیرو همکاری فرمایید.

  12. آقا مرتضی حرفت بو داره داداش
    شهر خودتون؟ینی چی؟ینی شما گراشی نیستی از استهبان داری اینجا نظر می دی برای ما
    شما برو تو استهبان از مهندس و امثالهم طرفداری بکن ما نمی خوایم شما که استهبانی هسی برای ما نظر بدی
    یکی گفت نظرای روز ۲ اردیبهشت بو داره همه با هم اومدن طرفداری بد نگفت
    خب بگو از یه جایی ساپرت میشین برادرمن

  13. خوب شهردار قبلی گراش قایدی در زمانی که گراش هنوز بخش بود زیاد کار کرد فک کنم کسانی که انتقاد می کنند منظورشون نه اینکه کار نمی کنه منظورشان اینه باید چندین برابر کار کنه مثلا تو یه سال کمربندی تمومش کنه و پیگیری اش سال بعد جاده چک چک بکشه و حداقل چندین میادین بزرگ ورودی شهر بزنه .وگرنه این شهردار به نظرم بد نیست ولی باید کار تو دید اش زیاد کنه

  14. سلام.
    آقا رضا چرا با آقا مجتبی اینجوری صحبت میکنی.اون بنده خدا کجا گفته شهر خودشون؟بخدا زشته.لازم به ذکر هست علاوه بر ما گراشی ها شهر های اطراف هم دارن این پیاما رو میخونی. لطفا مراعات بفرمایید.

  15. اول با سپاس از گریشنا عزیز که فضای جدیدی برای مخاطبان باز کرده که حرف خودشان را بزنند
    ولی دقت کرده اید همه با نام مستعار از جمله خود من …

    هفته قبل اتفاقی افتاد در گراش که خیلی ها به ان معترض بودند
    دزدی های ادامه دار در گراش ….

    ولی دریغ از یک پاسخ از موسئولین
    و
    چرا ما با نام مستعار نظر میدهیم چون میترسیم

    چه کسی جرات داره با اسم شخصی و حقیقی انتقاد کنه از ماوران نیروی انتظامی و فرمانداری و …
    زمان ثابت کرده حتی با یک انتقاد ساده با اسم حقیقی منجر به دادگاهی شدن اون شخص شده (که به همه ثابت شده شبانه طرف را گرفته اند)

    از مسئولین عاجزانه میخواهیم مردمی باشند و به شهروندان عزیزمان احترام بگذارند این اولین حقوقی که ما باید داشته باشیم

    و جوابگوی این همه حرف دل مردم باشند
    یک مثلی هست که میگه
    ” دزدی برای منافع ولی دروغ چرا ”

    ما رو راستی از شماها میخواهیم

  16. متاسفانه بدنه این شورا مشکل دارد خدایی اش کسانی تو شورا هستند و برای تخلفاتی الان دارند به ارباب رجوع ها گیر میدهند که خودشان قبلا تخلفاتی خیلی بالاتر از این ها مرتکب شده اندو به این شهر و مردم رحم نکرده اند
    گریشنا لطفا حذف نکنید
    این واقعیتی است که همه باید بدانند
    من که نام کسی نیاورده ام
    ممنون

  17. آقا رضا حرف من بودار نیست در ضمن من گراشی هستم و قصد جسارت نداشتم و چه خوبه که به نظرات هم احترام بزاریم و یک کمی هم فرهنگمان ببریم بالا نگاهی به شهرهای دوربرمون بندازیم تا ببینیم ما کجاییم و اونها کجا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر
scroll to top