بستن

کامنت‌دونی: فصل اوج خبرهای فرهنگی

 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در دو هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

زیر خبر سرقت ناکام، مظنون به چنگ مردم افتاد

نوشته شده در ۹ فروردین ۱۳۹۶، توسط: گریشنا، سرویس: حوادث، خبر

هفت‌برکه (گریشنا): با هوشیاری مردم و همکاری نیروهای بسیج، فردی که مظنون به سرقت از خانه‌های شهرک شهید بهشتی گراش است دستگیر شد. اولین سرقت، دوم فروردین در منزل احمد حسینی، اتفاق افتاد که به گفته‌ی یکی از اعضای این خانواده «در مجموع حدود چهار تا پنج کیلو طلا و مقداری پول از خانه‌ی ما سرقت شد.» اما دومین سرقتی که، هشتم فروردین‌ماه، در منزل مختار ارشده اتفاق افتاد، ناکام ماند و سارق با کمک نیروهای مردمی و نیروهای بسیج دستگیر شد.

ف.ج: اسم گراش بد در رفته به پولداری، اخه ایناهم زجر کشیدن تا به اینجا رسیدن ،بعد چند نفر مفت خور دزد به این راحتی پولدار شن ،پلیس اگر کاری نکنه ظلمه.

سعید: کلا هرجا دزد میره و چیزی میبره دست کم چهار پنج کیلو طلا هست! قبل سرقت ازشون میپرسیدین میگفتن الهی حروم چیزی داشته باشیم!

محمد: نیروی انتظامی و بسیج و مردم زحمت خودشان را میکشند و سارق را با هزاران دردسر شاید بعد از چندین مورد دزدی دستگیر میکنند یک ماه دیگه سارق بین مردم است و به ریش مردم میخندد روز از نو روزی از نو. عزیزان من نقص و مشکل در قانون است.

اوا: اگه مردم خودشون دزدارو بگیرن،نیروی انتظامی که هیچ کاری نمیکنه […]

 

زیر خبر به انتظار ایستاده نخل خانه‌ی ما

نوشته شده در ۱۱ فروردین ۱۳۹۶، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه، خبر

هفت‌برکه (گریشنا): با رقص شمشیرها و برگزاری مراسم اختتامیه، خونه کدیم ۳ به پایان رسید؛ به این امید که درهای موزه‌ی مردم‌شناسی گراش، یادگار خونه کدیم در خانه شهیدان عظیمی، برای همیشه باز باشد. در کامنت‌های این نوشته که گزارشی است از اختتامیه‌ی خونه کدیم ۳ به تعطیل بودن اداره میراث فرهنگی نیز اشاره شده است. این کامنت‌ها را با هم می‌خوانیم.

بانو گراشی: خسته نباشید و خدا قوت. واقعا زیبا و دیدنی بود. نسل جدید ما باید از فرهنگ و هویت قُدَمای شهر با خبر شوند. ان شاء الله که در سال‌های بعد بهتر و پربارتر برگزار شود. از همه‌ی دست‌اندرکاران این کار فرهنگی بسیار سپاسگزاریم.

حسن:با سلام وخسته نباشید خدمت تمامی دست اندرکاران این مجموعه خصوصا اقای صلاحی که قدمت وعظمت گراش را به مردم منطقه واستان معرفی کردند.

علاقه‌مند به فرهنگ گراشی: فکر می کنم دست اندرکارانی که سه سال از کار و زندگی و تعطیلات عید نوروز می زنند و کاری این چنین بزرگ بصورت دواطلبانه برای شهر انجام می دهند حداقل نباید دغدغه مالی را خیلی زیاد احساس کنند و بنده خبر دارم دو سال است برنامه های در طول سالشان به دلیل بدهی های برنامه نوروزی خونه کدیم برگزار نمی شود. طبق گفته های مهندس آرمان مهر دبیر انجمن؛ تمام هزینه های خونه کدیم ۳ به جز دو میلیون تومان که از طرف شورای شهر بوده بقیه آن ۶ میلیون بواسطه خیرین پرداخت شده و گروه نزدیک به ۱۳ میلیون تومان بدهکار است.
تا آنجایی که مطلع هستم تاکنون هیچ نهادی از این جوانان حتی یک تقدیرکوچک هم در این سه سال انجام نداده حالا بماند که هیچگاه انتظار تقدیر ندارند اما
مردم و مسئولین نگذاریم دغدغه مالی، آن ها را از مسیری که شروع کرده اند پشیمان کند. بنده پیشنهاد می کتم انجمن ایکوموس شماره حسابی در اختیار مردم از طریق گریشنا اعلام کند تا بتوانیم حداقل هرکسی در توان خود از این جوانان شایسته شهرمان حمایت کنیم.

محمود: مدیر محترم سایت گریشنا مگه گراش اداره میراث فرهنگی نداره پس رییس این اداره که سال ۹۴ انتخاب شد دراین مراسم نیست وچرا علویه رییس میراث فرهنگی لارستان خضورداره شفاف سازی کنیدایا این اداره که افتتاح هم شده منحل شده وزیرنظرلاررفته لطفا اطلاع رسانی کنید.

مسعود غفوری: مشکل انتقال مهندس اسدی از اداره آموزش و پرورش به اداره میراث فرهنگی نهایی نشده است. ایشان رییس و تنها کارمند نمایندگی میراث فرهنگی گراش بودند. در نتیجه تا اطلاع ثانوی اداره میراث فرهنگی گراش تعطیل است.

گراشی باتعصب: دلمان خوش بود اداره میراث فرهنگی وگردشگری داریم همش کشک بود. اگه انجمن میراث فرهنگی نداشتیم تمام اثارباستانی شهرستان از بین می‌رفت بزرگان گراش، امام جمعه، فرماندار، چرا پیگیری نمی‌کنید که اداره میراث فرهنگی درگراش مستقر بشه؟ چرا اخه یک اداره که مجوزش طبق گفته جناب فرماندار گرفته شده، هنوز یکسال از فعالیتش نمیگذره تعطیل می‌کنند؟ و زیر نظر لارستان می‌کنند یک دفعه تمام ادارات که الان هم نمایندگی است ودلمان راخوش کرده‌اند گفته‌اند اداره همه را زیر نظر لارستان کنید اصلا فرمانداری هم تابلویش بکنید و بنویسید فرمانداری ویژه لارستان، بخشداری گراش وسلام. باعث تاسف است عقب‌گرد گراش در چهار سال اخیر.

زیر خبر تعیین جریمه برای ریختن زباله در تنگ آب + تکمیل خبر

نوشته شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۶، توسط: مسعود غفوری، سرویس: جامعه، خبر اول، گوناگون

هفت‌برکه (گریشنا): شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش در جلسه‌ای فوق‌العاده برای ریختن زباله در محدوده‌ی تنگ آب جریمه تعیین کرد. این خبر یک «دروغ سیزده» است، خبری که در واقعیت اتفاق نیفتاده است، اما با اصول و مبانی خبرنویسی حرفه‌ای نوشته می‌شود، و به هدف شوخی و همچنین بالا بردن سواد رسانه‌ای مخاطبان منتشر می‌شود. برای خواندن تاریخچه‌ای از دروغ سیزده، یا دروغ اول آوریل، یا به انگلیسی April Fool’s Day کافی است در اینترنت جستجوی کوتاهی انجام دهید. این دروغ سیزده بازخوردهای زیادی داشت خواندن کامنت‌های این نوشته را به شما پیشنهاد می‌کنم.

مجتبی آم: در تمام کشورهای که محیط زیست براشون ارزش داره اول فرهنگ سازی می‌کنند بعد در کنارش بعضی جریمه ها در نظر می‌گیرند. اول یک سوْال چرا روزی که تنگ اب رو به مکان تفریحی تبدیل کردین فکری برای حفظ این مکان با ارزش نکردین؟ یعنی گذاشتن سطل زباله،اموزش مردم به حفظ محیط زیست، اگر فرهنگ سازی نشه هرگز جواب نمیده،زباله نریختن فقط مربوط به تنگ اب نیست شهروندان عزیز باید بفهمند زباله ریختن +از اینکه چهره شهر رو زشت میکنه فرهنگ ما رو هم به دیگران نشان میدهد،همان شکلی که طبیعت با ما مهربان هست ما هم باید با طبیعت مهربان باشیم، همان شکلی که طبیعت به ما زیبای رو هدیه میدهد ما هم باید به طبیعت پاکیزگی و نگهداری از طبیعت رو بهش هدیه بدهیم.

من: راس میگه به جوک بیشتر میخوره تا جریمه، تو قانونی که جریمه دزدها بریدن انگشت دسته و هیچ وقت اعمال نمیشه،چطوری این جریمه‌های سنگین(اونم اعضای شورای شهر بستن) میخواد اعمال شه؟

رضا: فرهنگ‌سازی و اعمال قوانین خوبه ولی تاثیراتش بلند مدته و ما هم یه تنگ اب که بیشتر نداریم که بیاییم تاثیرات فرهنگ سازی رو بعد از چندین سال مشاهده کنیم که تا اون زمان فکر نکنم چیزی از طبیعت تنگ اب مونده باشه. یکی از راه‌های میانبر و سریع برداشتن همین جاده است که میتونه خیلی از مسائل رو خودبه خود حل میکنه. مشکل تنگ اب فقط زباله نیست خیلی مشکلات دیگه است که به چشم نمیاد به عنوان مثال با ورود وسائل نقلیه به طبیعت اون منطقه مقدار کم حیات وحش باقیمانده رو هم از بین میبره. سعی کنیم اینجور نشه که بعد از سالها همانطور که بزرگترها برای ما از پوشش گیاهی و حیات وحش اون منطقه تعریف میکردن ما هم برای بچه هامون فقط خاطره تعریف کنیم.

من: بنظر من توی یه سایت خبر همچین شوخی جالب نیست،از این پس سری بعد که یه پست گذاشته میشه باید بگیم اینم شوخیه یا نه!اینجور چیزا مال پیامکای واتساپیه نه یه سایت معتبر.

مسعود غفوری: دروغ سیزده فقط یک بار در سال، آن هم روز سیزدهم فروردین، منتشر می‌شود.در تکمیل خبر درباره‌ی دلایل این کار توضیح داده شده است.

همشهری: وقتی میگن دروغ بده چرا همون یه بار گفته بشه توجیع خوبی نیست اخوی.

مسعود غفوری: شما جنبه‌ی طنز این قضیه را در نظر نمی‌گیرید. اسم این نوع خبرها را در ایران «دروغ سیزده» گذاشته‌اند، در صورتی که بهتر است به عنوان «شوخی سیزده» شناخته شود تا این سوء تفاهم هم پیش نیاید.

صمد: یادته قبلا گفتم مشکل آب این همه نیس که میگن و دعا کنیم بارون میاد تو کامنت‌های قبلی الانم این همه بارون جمعش کنین تا سفره اب‌ها زیاد بشه.الانم میگم چن ماه دیگه اینقدر هوا گرم میشه که سگم اونجا پر نمیزنه و همه چی بیابونی میشه.پس این گرما تجزیه رو سریع میکنه و پلاستیک و همه چی بخار میشن.پس گیر ندین خوش باشین.

زیر خبر دیدار نوروزی جوانان شهر با آقاجواد

نوشته شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۶، توسط: محمدامین نوبهار، سرویس: جامعه، خبر

هفت برکه (گریشنا): دیدار نوروزی و خودجوش عده‌ای از دانشجویان و جوانان فعال فرهنگی شهر در حسینیه چهارده معصوم(ع)  با آیت‌الله سید جواد معصومی بازخوردهایی با خود به همراه داشت. بیشتر صحبت‌های رد و بدل شده در کامنت این پست پیرامون دلیل و چرایی این دیدار است.

همشهری: این دیدار به چه منظور بوده دلیل خاصی داشته یا اینکه صرفا جهت درج در گریشنا؟

محمد‌رضا: حتما باید دلیل خاصی داشته باشه ؟ چه اشکالی داره ما هم هر از گاهی سری به علمای شهر خودمون بزنیم و با انها دیدار کنیم ؟

محمد امین نوبهار: دلیل اصلی این دیدار شاید رفو کردن شکافی است که بین نسل‌های فعال شهر مشاهده می‌شود. آقایانی همچون آقاجواد در دهه‌ی پنجاه با فعالیت‌هایشان جهت فرهنگی شهر را مشخص می‌کردند. در این دیدار هم گروه‌های مختلفی حضور داشتند همچون دوستان انجمن ایکوموس و تشکیلات توسعه علوم انسانی. این نسل‌ها نباید با هم فاصله داشته باشند تا بتوانند بر پایه‌ی فعالیت‌های اصیل شهر، قدم‌های صحیح فرهنگی اجتماعی بردارند.
البته که دیدار با علما همیشه از رسوم گذشتگان ما بوده و امروز فراموش شده و از این جهت وجود همچون جلساتی ارزشمند و خوش‌حال‌کننده است و امیدواریم همه‌ی گروه‌های مردمی این دیدارها را در برنامه‌ی سالانه خود قرار دهند.

حجت عابدی: کار بسیار ارزشمند و خوبی بود. کار این جوانان قابل ستایش است. موفق و موید باشید.

فقط گراش: دیدن برخی چهره ها در نزدیکی ایشون هم نشستن بسیار برای من جالبه، امان از خود نمایی!

وحدت گراش در جواب به فقط گراش: همین تفکر شما موجب می‌شه که جوانان شهر جرات نداشته باشن فعالیت کنند. نمیدونم منظورتون کدوم شخصه ولی با شناختی که از همه حاضرین در عکس دارم می‌تونم بگم همچین نیتی وجود نداشته.

زیر خبر چرا سینما فرهنگ در تعطیلات تعطیل بود؟

نوشته شده در ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، توسط: مسعود غفوری، سرویس: جامعه، خبر، فرهنگ و ادب

هفت برکه (گریشنا): باز بودن سینما و نمایش منظم فیلم‌ها در گرو استقبال تماشاگران است یا وظیفه‌ی مسئولین؟ تعطیل بودن سینما فرهنگ در تعطیلات نوروز انگیزه‌ی پیگیری این خبر بود. به آخر این خبر که رسیدید رابطه بین سینما فرهنگ و اسطوره مار اروبوس را درک می‌کنید و آن موقع است که به خودتان می‌گویید؛ جهنم و ضرر! رفتن به سینما و دیدن فیلم‌ها اکران شده روی پرده‌ی تنها سینمای شهر حتی اگر دیدن آن فیلم زیاد هم با روحیه‌تان سازگار نیست و مذاقتان را شیرین نمی‌کند حداقل کاری است که در حمایت از سینما فرهنگ می‌توان انجام داد. کامنت‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

محمد امین نوبهار: من برای اولین بار در تعطیلات نوروز۹۵ موفق شدم که در دوره‌ی جدید سینما فیلم ببینم. اکران خوبی بود و از این‌که دارم یک فیلم روز را در شهرم و به اتفاق دوستان و خانواده می‌بینم، خیلی لذت بردم. اما خیلی ناراحت شدم وقتی شنیدم عده‌ی زیادی پشت در سینما منتظر مانده‌اند و نتوانسته‌اند فیلم را ببینند. استقبال مردم شهرهای منطقه در این هفته (که گویا با در بسته روبرو شده‌اند) در گرو باز بودن ممتد سالن سینما در شب‌های سال ۹۵ است که به همت دوستانمان در اداره فرهنگ و ارشاد و آقای جواد آب‌افکن اتفاق افتاد. ای کاش این سابقه خوب با فعالیت نامنظم سینما خدشه‌دار نشود.

علی رضا: من خودم به شخصه یکی از مخاطبین همیشگی سینما هستم و به محض اکران فیلم جدید با خانواده میرم سینما ولی توی ایام عید بعد از کلی برنامه ریزی تصمیم گرفتیم بریم سینما که متاسفانه با در بسته روبرو شدیم(علیرغم تبلیغات سینما در کانال تلگرامی).با توجه به اینکه از شهرهای اطراف هم اومده بودن. علی ایحال بازهم از عوامل اجرایی و مدیریتی ممنونیم و امیدواریم وضعیت روزبه روز پررونق تر و پویاتر ادامه داشته باشه..یاحق

غضنفر: ما که چند بار به اتفاق دوستان رفتیم باز بوده و حتی آقای آیینه افروز رییس اداره خودش بلیط می فروخت و تعداد تماشاچیان خیلی کم بود ولی فیلم رو پخش کردند و لذت بردیم. دستشان هم درد نکند. کلا توی گراش خیلیها مدلشون اینجوریه که هی مسوول بومی را می کوبونن و خوبیهای اونو نادیده می گیرن. کجای مملکت دیدین مسوول اداره بشینه بلیط بفروشه؟ آیا غیر از اینه که دغدغه ی فرهنگی شهر رو داره ؟ کو چشمی که زیبایی ببیند؟بعضیها فقط نق می زنن.

غضنفر: من شهروند هنوز یادمه زمان مسوول قبلی وضعیت سینما توی گراش چجوری بود . ولی بعد از اون چقدر آدمهای بی ادعای فرهنگدوست دست بدست هم دادن و رفتند برای تعمیرش زحمت کشیدند و این شد و با پی گیریهای همیشگی و حضوری ایشان باز هم بهتر خواهد شد.

زیر خبر باید علاوه بر راه‌اندازی کسب‌وکار، برای شهر برندسازی کنیم

نوشته شده در ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه، خبر، گفتگو،

هفت برکه: سرمایه دارید و دوست دارید کاری انجام دهید؛ اما ایده‌ای ندارید. این شاید مشکل خیلی از سرمایه‌گذاران در شهر ما باشد. پایگاه بسیج ادارات شهید علی سوزنده برای سرمایه‌گذاران و افرادی که در صدد شروع کاری هستند، طرح توجیهی کسب‌وکار را به صورت کاملا علمی و رایگان آماده می‌کند. مهدی مهرابی، فرمانده پایگاه بسیج ادارات شهید علی سوزنده، می‌گوید این پایگاه به دنبال اشتغال‌زایی، کارآفرینی و بهبود فضای کسب‌وکار شهرستان گراش است. او از تسهیلاتی که بانک انصار برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است در این پست با ما گفت‌وگو کرده است.

پارسا: عالی بود.به امید روزی که گراش ما از نظر اقتصادی به شهری پر رونق تبدیل شود و در پی آن,بیکاری رخت بربسته و سلامت جوانان و جامعه را شاهد باشیم.

حمیدرضا مقیم کرمان: ضمن تشکر ازجناب آقای مهرابی بابت ایده خیلی خوبشون باتوجه به خدمات رایگان ومفیدی که معرفی نموده اند ؛متذکر شویم که گراش متاسفانه گردش اقتصادی پایینی دارد که نیازاست فرهنگ سازی قوی ای صورت گیرد به عنوان مثال :اینهمه فروشگاه پوشاکی و… درگراش وجود دارد ولی مردم شهر،بجای اینکه ازهمشهری خود خرید کنند به فروشگاههای لاروقشم و…مراجعه کرده وبا این اقدام خود منجر به تعطیلی فروشگاه های گراش می گردد فلذا لازم است کارشناسان اقتصادی تمهیداتی قوی وموثر دراین حیطه اعمال بفرمایند ؛این موردی بود ازچندین مواردمختلف کاهش گردش اقتصادی درگراش. نکته دوم این است که علمای گراش تعلیمات متنوع و زیادی با خیّرین داشته باشند مبنی براینکه باقیات صالحات صرفاًدرمسجد سازی نیست چراکه به فاصله چند متردومسجدبزرگ ساخته اند که بیشتر فضای موجود درمسجد خالی ازنمازگزارمی باشد(مسجدصاحب الزمان-مسجدحضرت زینب س) بلکه بجای ساختن مسجد اضافی ،آیا بهترنیست این خیّرین نازنین با جناب آقای مهرابی وامثاله که ایده هایی خداپسند درسر دارند همکاری کنند؟

مجید سلیمی: صحبت های آقای مهرابی جالب بود و مفید و جای تقدیر داره که تسهیلات بانکی رو در اختیار مردم میزارن. به نظر من نمیشه با همین رویه مغازه هامون تو گراش درامد زا بشه مگر اینکه مسئولان همت کنن و کاری کنند که جمعیت شهرمون زیاد بشهاز طریق راه های مختلف مثلا گرفتن امتیاز دانشگاه های دولتی( که امیدوارم انجام بشه) – ایجاد مکان های گردشگری ( تنگ آب …) و خیلی کار های دیگه که البته قبل از همه نیاز به تبلیغات کسترده در سطح کشور داره ، باید خودَ شهر گراش رو بعنوان یک برند در سطح کشور مطرح کنیم،خوشبختانه در سطح گراش منابع مالی زیادی داریم ولی متاسفانه ایده ها سریع به مرحله اجرا نمیرسه ،و اینکه بازم متاسفانه در سطح کشور افراد با نفوذ نداریم که این خیلی به ضررمون شده.

زیر خبر اولین عمل لقاح کاشتنی در بیمارستان گراش با موفقیت انجام شد

نوشته شده در ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه، خبر

هفت‌برکه (گریشنا): اولین عمل IVF (لقاح آزمایشی یا کاشتنی) در مرکز آموزشی درمانی امیر‌المومنین علی(ع) و مرکز درمان ناباروی شهرستان گراش با موفقیت انجام شد. بیشتر کامنت‌های این خبر مسرت‌بخش و امیدوارکننده مثبت و در راستای قدردانی از عوامل بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) و دست اندرکاران عملی شدن درمان ناباروری در بیمارستان گراش است.

یاسر: واقعا کار بسیار بسیار باارزشی ست. دست مریزاد مسوولین دانشکده علوم پزشکی گراش و صد مرحبا به همت خیرین. امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت های گراش در حوزه علوم پزشکی باشیم.

بانو گراشی: خداوند را شاکریم که به همت والای خیرین شهر و پزشکانی حاذق.. لبخند بر لب خانواده‌های بی فرزند نشانده میشود تا از این نعمت خدادادی بهره‌مند گردند.

حمیدرضا مقیم کرمان: از اعماق قلب واخلاص برایتان ای خیرین نازنین ومسببان این اقدام دعا می کنیم .چرا که اقدام شما از چند حیث موجب خیروبرکت است اعم از اقتصادی ،معرفی شهرستان،رفع معضل ناباروری و…. وشما مصداق این حدیث آقارسول الله ص هستید که فرمود :بهترین شماکسی است که مردم از او بهره مند شوند.

محمد حسین‌زاده: درود بیکران بر بنیان گذار قطب پزشکی جنوب کشور ابرمرد خیرات مرحوم حاج شیخ احمد انصاری و سپاس فراوان بر تلاشگران حوزه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امیرالمومنین و مرکز ناباروری ، الخصوص جناب اقایان دکتر عبدالهی ، دکتر محقق و دکتر محمدی و دکتر گلستانه و سرکار خانم دکتر یونسی که خدمتشان زبانزد عام و خاص شد. جناب اقای دکتر مهدی محسن زاده، رئیس مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش از تلاش و پشتکار شما برای به نتیجه رسیدن این مرکز بسیار متشکریم . موفقیت افرادی چون شما باعث سربلندی شهرستان گراش است. به امید پیشرفتهای بیشتر.

زیر خبر بهداشتکاران دهان و دندان از سراسر کشور به دانشکده گراش می‌آیند

نوشته شده در ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه، خبر، خبر اول

هفت‌برکه (گریشنا): پذیرش دانشجویان رشته بهداشتکار دهان و دندان در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش آغاز شد. دانشگاه‌های معدودی در کشور این رشته را تدریس می‌کنند و دانشکده گراش تنها مرکز آموزشی استان فارس است که بهداشت‌کاران دهان و دندان در آن تحصیل می‌کنند.

حمید رضا مقیم کرمان: پشت این موفقیت های بزرگ، همت وتلاش عزیزانی وجود دارد که در راستای آبادانی ونیاز شهرستان گام برمیدارند که قابل تقدیر است واین مسیر وتلاش وتکاپو همچنان باید ادامه یابد وبرای کسب جایگاه بهتر نیازبه تلاش همه است ونباید منتظر ماند کسانی از بیرون شهربیایند وکاری برای ما ونیازی ازمارابرطرف کنند بلکه خود باید آستین بالا زد وچه زیبا فرمود خدای متعال : و إن لیس للانسان الا ماسعی=وانسان چیزی بدست نمی آورد مگربا سعی وکوشش.
امیدواریم همانطور که این رشته فوق الذکر بعدازمدت ها تعطیل بودن بازگشایی شده است ،دانشکده علوم قرآنی نیز باهمت وتلاش وپیگیری مسئولان مربوطه راه اندازی شود ودرمرحله بلاتکلیفی متوقف نشود چرا که خیرین نازنین وبزرگوار متقبل زحمت شده اند.

تقی: آقای دکتر محسن زاده چقدر دلخوش و امیدوار به ارتقاء دانشکده علوم پزشکی است برادر من با اضافه کردن یک رشته آنهم رشته ایکه اکثر دانشگاهها از پذیرفتن آن خودداری کرده اند فکر میکند دانشکده ارتقاء پیدا میکند ولی نمبدونه که […] دانشکده گراش بزودی زیر نظر لار خواهد رفت همینطور که بیمارستان خنج را زیر نظر دانشکده لار قرار گرفته است.

علوم پزشکی گراش: برنامه‌ی دشمن القای «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسولان است. اقا تقی جایگاه شما مشخص است.این را بدانید شعار امسال علوم پزشکی گراش این است:ما می توانیم و می شود.مسوولین علوم پزشکی گراش با اقتدار و جدیت برای پیشرفت علوم پزشکی گراش در تلاشند و هیچگاه این دانشکده زیر نظر جایی نمی رود جز مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت.
منتظر خبرهای خوب برای علوم پزشکی باشید.

رضا: در دانشکده علوم پزشکی غیور مردانی همچون استاد عبدالهی وهمکارانشون هستن که از جان مایه گذاشتن وبانیت خالص کارمیکنند والبته دعای ابر مردانی همچون مرحوم حاج شیخ احمد نیز پشت سرشون است.

زیر خبر شهردار: برای بازسازی همایون‌دژ آمادگی داریم

نوشته شده در ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، توسط: محمد خواجه‌پور، سرویس: جامعه، خبر، فرهنگ مردم

هفت‌برکه (گریشنا): شهردار گراش در نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی فارس خواستار تسریع در بازسازی و احیای قلعه همایون‌دژ گراش بر فراز کلات شد.

آریا: خوبه که هنوز عده ای به فکر آثارباستانی هستند و این جای بسی خوشحالی هست وگرنه اگر مراجعه مکررمردم نبود که اجازه میدادن کامل تخریب بشه.

محمد: تو این شهرداری کسی وجود دار که به داد خیابان محمد رسول الله با بسیج برسه؟

عباس: یکی از آرزوهای منه که این قلعه بازسازی بشه یه جورایی هویت گراشه.خدابیامرز پدرم داستان های زیادی در موردش برام تعریف می کرد.برای بازسازیش هم می تونن از پیرمردهای شهر مشورت بگیرند.ان شالله بازسازی بشه.

حمیدرضا مقیم کرمان: درمتن صریحاً نمی توان استنباط کرد که علارغم به ثبت رسیدن این آثار درسال ۸۲تاکنون یعنی حدود۱۴سال که می گذرد مقصراصلی دراینهمه سال عدم مرمت این آثار ارزشمند کدام ارگان می باشد و اگر قصور سازمانی(اعم ازشهرداری و میراث فرهنگی و…) دراین وظیفه محرز شود تاسفی عمیق ازطرف ما مردم برای آنها وجود دارد چراکه چنین آثار تاریخی زیبا را ولو دولت واستان فارسی هماهنگی وهمکاری نکند حداقل با پول خود مردم یا خیرین به حفظ ومرمت آن باید کوشید […]

1 نظر

  1. ایا مردم مسکن مهر نباید یک پارک زیبا داشته باشند.چرا شهرداری به وعده خود مبنی بر بازسازی پارک مخروبه این شهرک عمل نمی کنه.مگرنه اینکه قول داده بود تا پایان سال ۹۵بازسازی کنه.پس چی شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top