بستن

رقابت ۳۱ نفر برای پنج کرسی شورای پنجم

هفت‌برکه (گریشنا): تا روز آخر مهلت ثبت نام برای انتخابات پنجمین دوره‌ی شورای شهر، تنها پانزده نفر برای نامزدی اقدام کرده بودند. در میان این پانزده نفر، فقط یک زن و یک عضو کنونی شورا حضور داشت، و فقط دو نفر سابقه‌ی حضور در رقابت‌های دوره‌ی قبل را داشتند. در این شرایط، انتخابات به صورت قانونی برگزار می‌شد و پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل از میان همین تعداد کم نامزدها انتخاب می‌شدند، اما نه آن انتخاباتی که انتظارش می‌رفت.

اما در روز پایانی مهلت ثبت نام، یعنی دیروز ششم فروردین ۱۳۹۶، تعداد نفراتی که برای ثبت نام به فرمانداری گراش آمدند از تمام شش روز قبل بیشتر بود. در روز آخر، شانزده نفر ثبت نام کردند، از جمله شش عضو دیگر شورای شهر فعلی (تنها دکتر لطافت به رقابت‌های این دوره وارد نشد) و چهره‌های فرهنگی و علمی شناخته‌شده شهر. در نهایت در رقابت‌های دوره پنجم، از هفت عضو شورای اول، چهار نفر؛ از هفت عضو شورای سوم، پنج نفر؛ و از هشت عضو شورای چهارم، شش نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گراش به سی و یک نفر رسید، که نسبت به دوره قبل تنها چهار نفر کمتر است. البته با توجه به این که دوره‌ی قبل هفت نفر عضو اصلی شورا و چهار نفر علی‌البدل بودند، این کاهش تعداد کاملا طبیعی است. این نکته را هم باید افزود که در دوره چهارم، از سی و پنج نفری که ثبت نام کردند، هشت نفر از رقابت انصراف دادند و بیست و هفت نفر در روز رای‌گیری باقی ماندند. باید دید از بین این سی و یک نفری که برای این دوره ثبت نام کرده‌اند، بخصوص با توجه به نام‌های شاخصی که در لیست نامزدها دیده می‌شود، چند نفر از رقابت انصراف می‌دهند.

البته ثبت نام برای انتخابات به معنای ورود قطعی به رقابت‌های انتخاباتی هم نیست. کار استعلام از مراجع چهارگانه برای ثبت نام‌کنندگان شروع شده است، و بعد از آن هیات اجرایی انتخابات باید در مورد صلاحیت ورود داوطلبان به عرصه انتخابات تصمیم‌گیری کند.

اسامی داوطلبان نامزدی در انتخابات شورای پنجم گراش به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است. با کلیک روی هر اسم، می‌توانید به صفحه‌ی خبر و اطلاعات آن نامزد بروید.

? افشار محسن

? اکبری‌زاده محمد

? امانی مهدی

? باقرزاده اکبر

? جعفری سعید

? جعفریان طیبه

? حسن‌زاده محسن

? حسنی علی‌اصغر

? حسین‌پور عبدالرضا

? خواجه فاطمه

? خواجه‌پور محمد

? خورشیدی مصطفی

? دانشور علیرضا

? درخشنده محمد

? ده‌بزرگی مرضیه

? دهقانی محسن

? راهپیما محمد

? شیبانی مهوش

? صلاحی عبدالعلی

? عظیمی علی

? فتحی مرتضی

? فردوسی ابوالحسن (انصراف داد)

? کریمیان محمد

? مقتدری علیرضا

? مهرابی حبیب‌الله

? موغلی مرتضی

? ناصری فوزیه

? ناصری محمد

? نام‌آور محمد

? هرمزی عبدالرضا

? یوسفی جعفر

 

خبرها و تحلیل‌های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گراش را با هشتگ #شوراپنجم از سایت هفت‌برکه و کانال تلگرامی گراش دنبال کنید. دوره تبلیغات انتخاباتی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده از بیست و یکم تا بیست و هفتم اردیبهشت خواهد بود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. چند دوره قبل تاصبح تو یکی از ستاد یه کاندیده زحمت کشیدم تا اینکه رای اورد کارم افتاد پیش همون شخص نه توقع پارتی داشتم نه توقع کمک خواستم از روی قانون کارمو درست کنه ولی چنان ضربه ای به من زد که هنوز کمر راست نکردم پس نتیجه میگیریم…….

  2. خدا قوت به دست اندکاران سایت گریشنا و کانال گراش که اخبار نام نویسی کاندیدا را به صورت آنلاین انعکاس می دادند.

    خدا کنه از از بین این افراد و تشکیل یک شورای قوی و خوب ،بتونیم یک نماینده خوب جهت انتخابات مجلس معرفی کنیم.

  3. خیابان مارپیچ گراش (۲)
    ولی سخن من با شورای اسلامی شهر گراش است زیرا خودمان آنها را انتخاب کردیم. متاسفانه شورای شهر گراش هم تمام فکر وذکرش شده همان خیابان مارپیچ بطوریکه هم برای خود شهروندان گراشی و هم برای هرمسافری، خیابانی است پر پیچ و خم، شلوغ، بی نظم، بار ترافیک سنگین، نه چند متر فضای سبز، نه پارکینگی، نه پارکی، نه درختی، نه چند صندلی که چهار نفر بنشینند و گذر زمان نظاره کنند، نه حوضچه و نه فواره ای، نه گل ونه گیاهی، نه میدانی و نه پارک کودکی، و نه…..انچه میبینی ساختمانهای رنگ ووارنگ، ترافیک شلوغ، بانک هایی که مثل قارچ رشد کرده اند وروز بروز هم مجوزهای جدید صادر میشود برای ساختن بیشتر بدون در نظر گرفتن امکانات شهر، دیگر این خیابان کشش ندارد و اگرزبان داشت بما میگفت “بابا دست از سرم بردارید دیگه شورش و دراوردین”. درانتخابات گذشته شورای شهر، آرزوی من این بود که یک متخصص شهر سازی انتخاب شود ولی متاسفانه اینجوری نشد. اکثر اعضاء سیاسی هستند، درست است که ما نیازبه چند نفر سیاسی در شورای شهر داریم که الحمد ا…..داریم (آنزمان هم نوشتیم که تنها وتنها رابط ما با مسولین مملکت شورای اسلامی شهرگراش است. هیچکس بفکر گراش مظلوم نیست نه فرماندار، نه امام جمعه (قبلی)، نه نماینده (لطفا خلاصه عملکرد نماینده مطالعه بفرمایید و خودتان فضاوت کنید). انتظار ما مردم گراش بعنوان مرکزشهرستان از شورای شهر اینست که حداقل یکبار درسال ملاقات هایی با: دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، وزارت کشور، استانداری فارس، مجلس شورای اسلامی، ستاد انقلاب فرهنگی، و……داشته باشید و از آنها مشورت بگیرید. به نظر این حقیرنقشه جامع شهر گراش باید: ۱- بلواری دور کلات (همایون دژ) کشیده شود همسطح با بلوار کمربندی، طبیعتا تعداد زیادی منازل باید تخریب کرد و در جایی دیگرمنازلی به صاحبان آنها واگذار نمود. این کمربند حلقه ای، باید بلوار اصلی قرار داد و بقیه خیابان ها که عمود بر خیابان مار پیچ وهمچنین خیابان ها یی که از شمال، جنوب، شرق، و غرب به همان بلوار دایره ای دور قلعه ختم شوند (تفریگاه بسیار خوبی خواهد شد برای همشهریان عزیزم و…). ۲- زنده واجرا کردن طرح اصلی، دو فلکه (یکی در برق روز و دیکری در ناساک) و میدان وسط شهر. ۳- خیابان کج و موج دروازه که در نقشه اصلی بود حذف نکردند و اجرا نمودند زیرا میدانستند که این خیابان هیچ مشکلی حل نخواهد کرد بلکه ایجاد مشکل خواهد نمود، لطفا اسمش را تغییر بدهید به کوجه دروازه. ۴- هر نوع ساخت و ساز چه اداری و چه شخصی درخیابان مارپیچ ممنوع اعلام کنید. ۵- از برنامه های دیگری که شما باید انجام دهید تهیه نقشه جامع گراش بدست متخصصین گراشی که تمام گراش از شرق (پره های بالاسرخ) گرفته تا شمال، جنوب، وغرب. حریم خیابانها وکوچه ها باید از الان مشخص شوند و بعد خانه و……بسازند نه اینکه اول خانه بسازند بعد خیابان (شهرداری نقشه ای دارد ولی خیلی ناقص است). ۶- اجرای بدون قید وشرط توافقنامه ۱۳۴۵ بین گراش و لار و “پس گرفتن” تمام زمین هایی که بنام “زمین های واگداری ویا….” به هرکس و ناکسی داده اند چه با سند و جه بی سند، این نقشه دشمنان گراش بوده واست برای ادغام گراش ولار وایجاد لارستان. ۷- الزام نمودن پارکینگ برای تمام مکان های عمومی از قبیل: بیمارستان ها، درمانگاهها، مجتمع تجاری، قبرستان ها، پارکها، مساجد، حسینیه ها، مدارس، ساختمانهای دولتی (شهرداری، فرمانداری، بخشداری، و……)، دانشگاهها، مغازه ها، و….البته هزینه بر است ولی مجوز دست شماست.
    اضافه کنم که این متن “خیابان مارپیچ گراش” شامل دو بخش بود. بخش اول حدود یکسال قبل خودم پست کردم و بخش دوم (همین بخش) خدمت جناب خواجه پور ارسال کردم که متعا قبا پس از بخش اول پست کنند، حال نمیدانم پست کردند یا خیر در هر صورت بخش دوم تقدیم میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top